gatit sanatos

Oricat de convenabil ar fi sa iei masa in oras sau sa-ti comanzi mancare, gatitul acasa ramane cea mai sanatoasa varianta, pentru ca stii exact ce ajunge in farfuria ta. Chiar daca esti incepatoare in arta culinara, asta nu inseamna ca nu poti prepara feluri de mancare delicioase, cu minimum de efort.

Par deshidratat, aspru si lipsit de stralucire? Am gasit solutia!

In plus, mancarea facuta in casa are mai putine calorii si grasimi. Ne-am obisnuit sa trecem pe lista de alimente interzise multe preparate, dar adevarul este ca exista si modalitati de a gati fara a folosi ulei, zahar sau multe grasimi nocive. Tehnologia a revolutionat modul in care mancam, asa ca este mult mai simplu sa iti faci micile pofte culinare fara griji pentru silueta sau sanatatea ta.

Cartofii prajiti fara grasimi se transforma intr-o delicatesa

Cartofii prajiti si-au creat o reputatie de inamic al siluetei, si asta pentru ca metoda obisnuita de preparare era sa ii scufunzi in baie de ulei. Astfel, ei absorbeau foarte multe grasimi si o portie ajungea sa aiba lejer cateva sute de calorii. Insa, daca ai o slabiciune pentru cartofii prajiti, exista si o modalitate sanatoasa de a-i prepara, cu pana la 80% mai putine grasimi. Ia de exemplu acest aparat care nu ar trebui sa lipseasca din nicio bucatarie. Dupa cum observi, este suficient sa pui doar o lingurita de ulei, iar mancarea se prajeste… cu aer. Practic, nu trebuie sa mai renunti la cartofii crocanti care iti plac atat de mult sau la puiul caramelizat, ci doar sa apelezi la tehnologie pentru a obtine varianta lor sanatoasa.

Cum prepari o garnitura sanatoasa de legume

Gatitul la abur a fost asociat de multe ori pe nedrept cu mancarea fada. Adevarul este ca poti gati garnituri de-a dreptul delicioase la aburi, care sunt sarace in calorii si isi pastreaza culoarea si valorile nutritive. Cele mai potrivite legume pentru prepararea la aburi sunt cele care se sfarama la fiert, precum sparanghelul, mazarea, morcovii, broccoli sau varza de Bruxelles. Pentru un plus de savoare, poti experimenta cu diverse sortimente de condimente asiatice sau africane, care vor da un gust exotic mancarii.

Secretul fripturii pe gratar facuta in casa

Cand parintii nostri aveau pofta de un gratar, erau nevoiti sa se aprovizioneze cu carbuni si chibrituri speciale pentru a aprinde focul, apoi sa curete grill-ul zeci de minute pentru a elimina grasimea si urmele de jar. Acum poti sa gatesti oricand la tine in bucatarie fripturi sau legume pe gratar, care capata si acele urme de grill atat de aspectuoase. Un truc pe care il adora bucatarii profesionisti pentru a fragezi carnea este sa o lase la marinat timp de cateva ore, inainte sa o friga. Poti folosi condimente, sos de soia, otet balsamic sau ulei de masline pentru a prepara o marinada delicioasa, care sa ii faca pe toti sa se intrebe cum de ti-a iesit friptura atat de gustoasa.

Trucul cu care prepari orez cu jumatate de calorii mai putin

Japonezii se numara printre cele mai longevive popoare, iar unul dintre secretele lor este ca au o dieta foarte sanatoasa si nutritiva. Orezul este nelipsit de pe masa lor, asa ca il poti include si tu fara griji in alimentatie. Nu are multe calorii, daca stii cum sa il prepari si este foarte satios, asa ca nu ai nevoie de o portie mare ca sa te saturi. In plus, este foarte versatil: il poti servi simplu, amestecat cu legume, ii poti prepara un sos sau il poti fierbe mai mult, daca vrei sa faci un risotto ca la carte. Noi iti recomandam sa aplici un secret descoperit de cercetatorii din Sri Lanka: adauga o lingurita de ulei de cocos in apa in care fierbi orezul. Acest truc reduce la jumatate numarul de calorii, pentru ca uleiul transforma amidonul digerabil in amidon pe care organismul nostru nu il poate procesa, asa ca il elimina, si consumam astfel mai putine calorii, scrie Reader's Digest.

Iaurtul grecesc, alternativa sanatoasa la smantana

Iaurtul grecesc este atat de bogat in proteine incat este recomandat si de nutritionisti, si de antrenorii de fitness. Are o consistenta cremoasa, asemanatoare smantanii, dar este mult mai sarac in calorii. Asta il face perfect pentru a fi consumat la micul dejun, ca sos pentru alte preparate, dar si in retetele care iti cer sa folosesti smantana. Astfel vei obtine aceeasi savoare, dar cu mult mai putine calorii. Foloseste-l in blender pentru a-ti prepara smoothie-uri sanatoase cu fructe si legume si vei obtine gustari care sa iti dea energie, fara sa iti faci griji pentru kilogramele in plus.

Tu ce metode folosesti pentru a gati mai sanatos? Care dintre acestea ti se pare cea mai simpla?

Sursa foto: Shutterstock, Copyright: Olena Mykhaylova

Gatitul se transforma in pasiune cu noile vase iCook de la Amway
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: