meditatiefoto: Yellowj, Shutterstock

3 tehnici simple pentru a te conecta la esenta ta

Cand te gandesti la meditatie, probabil ca iti vine in minte o camera linistita si sunetul muzicii de meditatie sau al unei mantre. Poti medita insa si in miscare, atunci cand te plimbi in natura. Acest tip de meditatie actioneaza asupra spiritului, sufletului si trupului sau.

Iata patru motive pentru care sa practici meditatia in miscare:

1. Te conectezi cu natura

Plimbarea in natura te ajuta sa iti amintesti de pamantul de sub picioarele ta, de prospetimea aerului pe care il respri, de aerul care curge intra si iese din plamani tai, de mirosul ierbii, de glasuirle pasarilor si de vantul care sufla prin frunze.

Sa fii constienta de tot ce este in jurul tau inseamna sa te conectezi la acea realitate. Studiile arata ca legatura cu natura este o modalitate ideala de reducere a stresului si a altor emotii negative precum si mentinerea sanatatii.

2. Esti in legatura cu corpul tau

Unii oameni nu se simt confortabil cu propriile corpuri. Isi simt corpul ca pe o o povara pe care trebuie sa o poarte pe tot parcursul vietii. Acest lucru face dificila conectarea cu sinele launtric. Atunci cand faci meditatia in miscare, stabilesti o relatie cu corpul tau. Procesul te ajuta sa iti constientizati miscarile corporale: postura, mersul, echilibrul si felul in care te deplasezi.

3. Esti conectata la mintea ta

Stresul cauzat de o perioada aglomerata la birou saun prea multe responsabilitati ii poate bloca mintea. Incepi sa nu mai poti gandi limpede si sa fii coplesita de emotii negative. Insa atunci cand te plimbi in aer liber, e ca si cum ai intr-o alta lume. Mersul pe jos ajuta organismul sa elibereze endorfine, substanta chimica care declanseaza un sentiment pozitiv in corpul tau. Mintea ta va fi mai clara si gandirea ta isi va recapata optimismul.

4. Esti in legatura cu propriul tau ritm

Cand te misti in mod constient, ritmul tau incetineste Meditatia in miscare nu se face intr-o maniera grabita, ca intr-o plimbare intensa. Inseamna sa iti acorzi timpul sa te conectezi cu imprejurimile si miscarile tale. Nu conteaza cati kilometri parcurgi ci cat de prezenta esti. Incetinirea ritmului iti limpezeste , de mintea si te ajuta sa te concentrezi asupra lucrurilor care conteaza.

5. O poti practica oriunde

Meditatia in miscare in natura iti ofera beneficii numeroase. Dar cand atunci cand esti in jungla de asfalt, pur si simplu fa o plimbare pe strada ta.

Foto prima pagina: taramara78, Shutterstock

8 beneficii ale meditatiei in tacere
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: