Setari Cookie-uri

Filmul PINA ajunge in sfarsit pe marile ecrane din Romania!

Parada Film va lansa vineri, 9 septembrie in cinematografe mult-asteptatul film PINA, in regia lui Wim Wenders. Considerat primul film de arta in 3D, documentarul a avut premiera mondiala la Festivalul de la Berlin, unde a fost unul dintre cele mai discutate titluri de catre presa si public.

Dupa o perioada, incurajat de numeroase rugaminti, de acordul familiei si solicitarea echipei si dansatorilor ansamblului care erau pregatiti sa reinceapa repetitiile pentru piesele selectate, Wim Wenders a hotarat sa produca filmul fara Pina Bausch alaturi de el.

Viziunea ei curioasa si afectuoasa in ceea ce priveste gesturile si miscarea trupei de dans, impreuna cu fiecare detaliu al coregrafiei sale erau inca vii si prezente, gravate in corpurile dansatorilor. Acum era momentul potrivit, si probabil ultimul, pentru a inregistra toate acestea pe film, in ciuda pierderii suferite.

Noul concept al filmului include, pe langa fragmente din cele patru productii “Café Müller“, “Le Sacre du printemps“, ”Vollmond“ si “Kontakthof“, si imagini din arhive atent selectionate cu Pina Bausch, incluse in mod inovativ ca un tert element in lumea 3D a filmului, dar si numeroase interpretari individuale scurte si spectaculoase ale dansatorilor din ansamblu. Pentru a ajunge la acest rezultat, Wim Wenders a folosit metoda folosita de Pina Bausch de “interogatoriu“ cu care coregrafa si-a dezvoltat spectacolele.

Ea punea intrebari, iar dansatorii sai raspundeau nu in cuvinte, ci prin dans improvizat si limbajul corpului. Isi dansau sentimentele si experientele personale din care Pina Bausch, in timpul repetitiilor intensive cu ansamblul sau, isi crea piesele. Wim Wenders a apelat la aceasta metoda cand a invitat dansatorii sa-si exprime amintirile legate de Pina Bausch in interpretarile solo pentru film. Wenders a filmat aceste solo-uri pentru PINA in numeroase locatii din Wuppertal si din jurul sau: in regiunea rurala din Bergisches Land, in facilitati industriale, la intersectii de drumuri si in tramvaiul suspendat din Wuppertal. Acestea atribuie dansatorilor ansamblului fete individuale si formeaza un adaos captivant si polifonic la piesele compuse Café Müller“, “Le Sacre du printemps“, ”Vollmond“ si “Kontakthof“.

Marion Cito, designer de costume la Tanztheater Wuppertal, a rezumat colaborarea sa cu Wim Wenders si echipa lui in timpul filmarilor: “Precum multi dintre colegii mei, traiesc momente cand nu imi vine sa cred ca Pina Bausch nu mai este printre noi. O mare tristete care este departe de a se fi sfarsit. E necesar mai mult timp sa trecem peste. Totusi, se simte ca ea traieste prin creatiile ei. Tot ceea ce fac, chiar si filmarea, o fac pentru Pina. Asta ma ajuta. Consider fantastic faptul ca Wim Wenders continua filmul acum, pentru ca Pina si-a dorit acest lucru foarte mult.”
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
8 Septembrie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.