odihna
În cele mai multe situații, nu numărul orelor de somn contează atât de mult, cât calitatea somnului. Iar calitatea poate fi influențată de multe lucruri din dormitorul tău, tocmai camera care ar trebui să fie cea mai comodă, relaxantă și plăcută din locuință. Tocmai de aceea este foarte important să îți alegi cele mai bune soluții pentru dormitoare, care să îți asigure o odihnă de calitate și posibilitatea de a te relaxa pe deplin, atunci când simți nevoia.

Cauze si remedii pentru tulburarile de somn

5 probleme cu dormitorul tău din cauza cărora nu te poți odihni:

1. Salteaua

Un somn bun ține enorm de o saltea bună. Cu timpul, unele saltele se pot lăsa, ceea ce ar putea să fie periculos pentru coloană, dar și pentru somnul tău zilnic și să reprezinte un motiv pentru care te trezești mereu destul de obosită. Dacă simți că salteaua nu mai e la fel de confortabilă ca în prima zi, poate a venit momentul să o schimbi cu una mai aproape de nevoile tale actuale.

2. Temperatura camerei

Calitatea somnului este determinată de temperatura camerei. E foarte important ca pe timpul nopții temperatura camerei să nu fie foarte ridicată, altfel ai putea avea un somn agitat. Acesta este și motivul pentru care nu e recomandată baia fierbinte înainte de culcare. Pentru ca somnul să fie profund și cu adevărat odihnitor, trebuie să cobori ușor nivelul gradelor din dormitor.

3. Gălăgia

Camionul de gunoi te trezește în fiecare dimineață la ora 5? Auzi fiecare zgomot din parcare de peste noapte? Câinii din cartier nu te lasă să dormi în orele în care ar trebui să fii deja în somn profund? Atunci s-ar putea să ai o problemă cu izolarea fonică a dormitorului tău. E posibil să fie nevoie să schimbi geamurile dormitorului sau, dacă ai posibilitatea și locuiești într-o casă sau apartament cu mai multe camere, să schimbi locul în care dormi.

4. Alergiile

Strănuturile, iritarea ochilor, problemele cu mucoasa sau chiar respiratorii, toate aceste elemente țin de reacțiile alergice pe care corpul tău le-ar putea avea. Clar, din cauza lor, somnul tău nu va fi niciodată de calitate. În acest caz e prioritar să-ți igienizezi corect camera, să folosești un aspirator cu filtru care poate elimina o parte din particulele care îți dau reacții alergice și să alegi cu atenție mai mare detergenții și soluțiile cu care îți speli așternuturile și îți cureți mobila și parchetul din dormitor.

5. Lumina

Nu toată lumea are probleme cu lumina atunci când doarme, însă prezența unei surse de lumină în dormitor pe timpul nopții poate afecta calitatea somnului și te pot face să te trezești dimineața mai obosită. E important să nu ții în dormitor dispozitive electronice și gadgeturi lângă pat, să îți montezi draperii închise la culoare, care să blocheze orice lumină de afară și să nu ai aparate cu LED-uri în camera ta de odihnă.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: wavebreakmedia

15 trucuri pentru un somn usor linistit
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: