anxietatea la locul de muncaSalariu, sarcinile zilnice, instabilitatea de la firmă și problemele interne sunt factori care deseori provoacă stres și anxietate. Nici la nivel internațional lucrurile nu stau mai bine. Problema cea mai mare a stresului este faptul că acesta nu dispare odată ce ai schimbat mediul, iar modul în care te comporți zilnic poate influența această stare de spirit. Spre exemplu, pozitia corecta la birou poate reduce anxietatea și oferi o stare de spirit mai bună, arată un studiu publicat de jurnaliștii americani de business de la Inc.com. Ca să știi care sunt cele mai bune soluții pentru a diminua aceste probleme, atunci trebuie să cunoști modul în care anxietatea de la birou se manifestă.

Ce ravagii face stresul cronic cu sănătatea noastră

7 realități surprinzătoare despre anxietatea la locul de muncă:

1. Anxietatea nu dispare când ieși din birou

Potrivit unui studiu publicat de Anxiety and Depression Association of America, peste 40% dintre angajații americani au acuzat că suferă de stres sau de anxietate în viața de zi cu zi, dar numai 9% au fost diagnosticați cu o afecțiune medicală în acest sens.

2. 3 sferturi dintre angajații simt că viețile lor sunt dominate de stresul de la locul de muncă

Același raport publicat în Statele Unite ale Americii mai arată că mai bine de 75% dintre angajații americani acuză faptul că anxietatea de la locul de muncă are repercusiuni și în viața personală, de familie. Dintre bărbați, 83% au acuzat acest lucru, iar femeile resimt probleme similare în proporție de 72 de procente.

3. Viața de cuplu, cea mai sensibilă

7 din 10 adulți care muncesc, din America susțin că stresul de la muncă le afectează viețile de cuplu. 79% dintre bărbați s-au plâns de acest lucru și 61% dintre femei.

4. Marile motive de stres la muncă

Termenele limită reprezintă principalul factor de stres pentru unul din doi muncitori americani, apoi relațiile cu alte persoane, relațiile cu managerii și soluționarea problemelor curente de la birou, mai arată datele acestui studiu.

5. Cum combat stresul cei mai mulți dintre angajați

44% dintre angajații americani susțin că somnul este principala cale de a combate stresul, apoi cofeina, fumatul, sportul, medicamentele și consumul de alcool.

6. Diferențele între femei și bărbați în abordarea problemelor ridicate de stres

În cazul femeilor, principalele “arme” împotriva stresului sunt discuțiile cu prietenii și familia și mesele mai bogate. Acestea sunt predispuse să mănânce mult mai mult decât ar fi cazul, atunci când se simt stresate. Pentru bărbați, stresul vine cu nevoia intensificării activității sexuale, mai arată raportul Anxiety and Depression Association of America.

7. Anxietatea blochează comunicarea cu șeful direct

Mai puțin de 25% dintre angajații americani discută cu managerii lor sau cu șefii direcți despre problema anxietății la locului de muncă. Acest lucru este motivat prin frica angajatului ca superiorul său să nu interpreteze greșit, teama de a fi considerat slab, de a i se anula șansele la o promovare sau chiar de a deveni un subiect de glumă.

Sursă foto: Shutterstock / Copyright: Syda Productions

Jobul iti afecteaza viata: 7 semne ca iti face rau psihic!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: