Kudika
9 Iulie 2019

Nu este imposibil sa gasesti solutiile potrivite ca sa te simti mai bine sau sa gasesti echilibrul intre viata ta profesionala si personala.

In agitatia zilnica poate parea de multe ori dificil sa te relaxezi si parca toate provocarile care apar te impiedica sa iti gasesti pacea interioara. Muncesti de dimineata pana seara, ajungi acasa si trebuie sa pregatesti cina si, in plus, mai ai multe alte lucruri de rezolvat. Intr-un final, ajungi sa simti ca nu ai deloc timp pentru tine.

Totusi, nu este imposibil sa gasesti solutiile potrivite ca sa te simti mai bine sau sa gasesti echilibrul intre viata ta profesionala si personala. Iata ce solutii ai putea sa iei in considerare:

Petrece mai mult timp in natura

Timpul petrecut in natura are un impact semnificativ asupra starii noastre de bine. Asa cum arata si studiile, atunci cand te simti depasita de unele situatii si vrei sa te relaxezi si sa iti limpezesti gandurile, o plimbare in parc sau o iesire la iarba verde te poate ajuta sa te simti mai bine.

De altfel, exista o conexiune puternica intre natura si mintea umana, iar expertii in ecoterapie sustin ca timpul petrecut afara ajuta la scaderea starii de anxietate, depresie sau a nivelului de stres. Potrivit specialistilor, 90 de minute petrecute in aer liber sau o simpla plimbare scade activitatea din cortexul frontal, o parte a creierului care este activa atunci cand te concentrezi prea mult pe emotii negative.

Ai grija la ceea ce mananci

Atunci cand consumi alimente cu un continut ridicat de zahar, o sa simti pe moment ca esti plina de energie, insa in scurt timp o sa te simti din nou obosita si nu o sa te poti concentra. Acesta este doar un exemplu sugestiv despre cum alimentatia ne poate influenta nu doar sanatatea, ci si starea de bine. Un regim alimentar echilibrat te poate ajuta sa previi starile de oboseala si alte afectiuni.

De exemplu, ceaiul de hibiscus are proprietati antidepresive, putand contribui la combaterea anxietatii. Consumul acestuia ajuta si la relaxarea corpului si mintii. De asemenea, se pare ca si spanacul, capsunile, salata verde, conopida sau somonul, contin substante care pot avea proprietati antidepresive. Spanacul, de exemplu, contine triptofan care ajuta la cresterea nivelului de serotonina.

Fii activa

Exercitiile fizice aduc beneficii importante asupra creierului. Atunci cand faci miscare, sistemul nervos central si glanda pituitara produc endorfine, substante chimice care genereaza un sentiment de euforie si te fac sa te simti fericita.

De asemenea, organismul produce si serotonina, noradrenalina si dopamina, toate avand beneficii importante pentru starea ta de bine. Ca sa te bucuri de efectele benefice ale acestora, este recomandat sa practici cel putin 30 de minute de exercitii pe zi, de trei-cinci ori pe saptamana. Nu trebuie sa faci efort fizic intens, ci poti opta pentru activitati care nu te solicita la fel de mult, cum ar fi yoga sau pilates.

Ia in calcul meditatia

Meditatia a devenit o practica din ce in ce mai populara in ultimii ani. Aceasta te poate ajuta sa te concentrezi mai bine si sa gestionezi mai eficient gandurile tale, cat si sa controlezi starile de anxietate, sa reduci nivelul de stres si sa iti imbunatatesti sanatatea emotionala. Dupa o zi incarcata la birou, rezerva-ti cateva minute ca sa meditezi si sa iti eliberezi mintea de orice gand negativ.

In concluzie, e important sa mananci corect, sa faci excercitii si, mai mult decat atat, sa gasesti solutiile potrivite care sa te ajuta sa te relaxezi. Fii hotarata si stabileste un plan concret care sa te ajute sa regasesti echilibrul de care ai nevoie in viata personala si profesionala.

Sursa foto: Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: