Studiile au arătat că un partener de antrenament te poate motiva și face să te ții de treabă, ambele fiind esențiale pentru a profita de beneficiile maxime ale exercițiilor fizice zilnice. Iar dacă asta nu este suficient iată alte trei motive pentru care să facii mișcare zilnic. 

Numeroase studii au arătat că exercițiile fizice sunt o modalitate excelentă de a combate depresia, anxietatea și stresul. Să fii în formă fizică te va ajuta, de asemenea, să dormi mai bine. Pentru a profita la maximum de exerciții fizice, alocă timp pentru acestea zilnic și moniorizeaă-ți progresul. Iar dacă vrei să te și distrezi, fă sport împreună cu o prietenă. Studiile au arătat că un partener de antrenament te poate motiva și face să te ții de treabă, ambele fiind esențiale pentru a profita de beneficiile maxime ale exercițiilor fizice zilnice. Iar dacă asta nu este suficient iată alte trei motive pentru care să facii mișcare zilnic.

1. Sportul ajută la combaterea depresiei.

Potrivit unui studiu recent realizat de cercetătorii de la UT Southwestern Medical Center, sportul poate fi la fel de important pentru cei care luptă împotriva depresiei severe precum găsirea tratamentului potrivit. Cercetătorii au remarcat că depresia are un impact mare asupra sănătății și poate reduce chiar durata de viață a unei persoane. Cei care fac sport și sunt diagnosticați cu depresie sunt cu 56% mai puțin susceptibili să decedeze în urma unei boli de inimă.

2. Sportul crește respectul de sine

Sportul te poate face să te simți mai bine în pielea ta ceea ce se răsfrânge asupra interacțiunilor tale sociale dar și a randamentului pe care îl dai la serviciu. Unul dintre factorii care demotivează oamenii atunci când vine vorba de sport este ideea că trebuie să petreacă la sală ore întregi sau să facă un efort uriaș. Insă simplul mers în pas vioi pe o bandă de alergare sa în parc sau investiția într-un set mic de greutăți pentru uz personal, pote face o diferență uriaașă.

3. Sportul stimulează conexiunile neuronale.

Un studiu publicat luna trecută demonstreaxă că perioade scurte de exerciții fizice duc la creșterea conexiunilor dintre neuronii din partea creierului asociată învățării și memoriei. Cercetătorii au afirmat că, jucând săptămânal baschet sau făcând 4.000 de pași pe zi, creierul funcționează mai bine. Cu alte cuvinte, prin decizia ta de a face sport va avea un efect benefic asupra creierului tău atât pe pe termen lung cât și pe termen scurt.

Featured foto by G-Stock Studio via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: