Cele mai întâlnite 7 greșeli când vrei să slăbești

Cele mai întâlnite 7 greșeli când vrei să slăbești

Pentru cei mai mulți dintre noi, procesul de slabire este unul cu multe piedici și destul de greu. Internetul abunda de informații, diete si sfaturi care îți promit pierderea unui numar mare de kilograme, într-un timp foarte scurt. Desi ai impresia ca faci totul ca la carte, kilogramele nu dispar, intervine frustrarea și întrebarea care ramane una singura: „De ce nu reușesc să slăbesc?”. 

Dacă ți-ai pus această întrebare s-ar putea să te confrunți cu una sau mai multe dintre situațiile de mai jos, care îți sabotează drumul spre silueta dorită. Dr. Şerban Damian, specialist in nutriție sportivă, fondator al Centrului Superfit, ne explică unde gresesc cei mai multi dintre noi si care sunt cele mai frecvente greseli pe care le facem atunci cand vrem să slăbim.

  1. Ai așteptări nerealiste

Indiferent de numarul de kilograme pe care vrem să il pierdem, un lucru este cert, vrem ca ele să dispară de pe o zi pe alta si uitam că slăbirea nu este un parcurs liniar, constant. Procesul de slăbire presupune și perioade de stagnare sau poate recastigarea catorva dintre kilogramele slăbite. Nu trebuie sa te descurajezi, face parte din proces. „Nu-ți propune să scapi în 2 zile de greutatea acumulată în 20 de ani. Chiar dacă de-abia aștepți să te bucuri de noua ta formă fizică, doar răbdarea te va ajuta să faci schimbări rezistente în timp. Dacă îți stabilești obiective realiste, de exemplu să slăbești 3-4 kg pe lună sau să reduci 500 kcal din consumul zilnic, îți va fi mai ușor să le duci la bun sfârșit. Nu te gândi la dietă ca la o perioadă de restricții extreme, după care nu te va mai interesa nimic, ci ca un proces de învățare și deprindere de obiceiuri bune.”, ne sfatuieste medicul nutritionist Şerban Damian.

  1. Te concentrezi doar pe numărul de kilograme

In mod normal cel mai bun prieten in procesul de slabire este cantarul. Insa cei mai multi dintre noi fac o reala obsesie pentru acesta si ajung sa se cantareasca zilnic. Este adevarat ca cel mai simplu mod să evaluezi cât ai slăbit este să te cantaresti, dar baza doar pe acesta. Retail jobs

Poate ai scăzut în centimetri la talie, coapse sau brațe, iar hainele îți vin mai bine ori poate ai crescut în masă musculară și ți s-a redus cantitatea de țesut adipos. Pentru a descoperi cum s-a schimbat în timp compoziția ta corporală, adică raportul grăsime vs. mușchi, poți face câteva investigații disponibile și la Centrul Superfit: adipometria cu ultrasunete, analiza impedanței bioelectrice, analiza corporală 3D. Rezultatele lor îți vor indica mai clar transformările prin care trece corpul tău în urma slăbitului.”, recomanda specialistul.

Citește în acest articol când și cum să te cântărești ca să te asiguri că rezultatele au o acuratețe cât mai mare.

  1. Faci mișcare, dar pierzi din vedere alimentația

Asa cum este normal sportul si dieta merg mana in mana. Cu totii stim cat de important este să avem un stil de viață activ nu doar pentru slăbit, ci și pentru starea ta generală de sănătate, dar in procesul de slabire, lucurile stau usor diferit. „Dacă vrei să elimini mai multe kilograme, acordă atenție și meniului tău, pe lângă orelor de fitness, alergare sau înot. Adesea, oamenii supraestimează numărul caloriilor arse în timpul efortului fizic și au senzația că pot mânca mult mai mult. Deși fac sport, ei cresc și cantitatea de alimente consumată, astfel că nu reușesc să slăbească. Alimentele nutritive, sățioase, combinate cu activitatea fizică făcută constant, te vor ajuta să pierzi în greutate în mod sănătos și să fii în formă.”, explica dr Şerban Damian.

  1. Reduci prea mult cantitatea de calorii consumate

Cand incep un proces de slabire, cei mai multi dintre noi, fie isi numara caloriile consumate, fie nu mananca suficient. Pe scurt se infometeaza. Evident ca daca vrem sa slabim trebuie să fim în deficit caloric. Dacă insa se exagereaza, s-ar putea să ai parte succes pe termen lung. „Într-adevăr, la început vei slăbi mai mult, dar foarte probabil nu îți vei putea menține dieta restrictivă și vei reveni la vechile obiceiuri, ceea ce se poate traduce chiar în kilograme în plus. Schimbările la nivelul metabolismului cauzate de restricția calorică excesivă îți pot sabota pe viitor capacitatea de a atinge și a menține greutatea dorită. Așadar, păstrează o abordare moderată când reduci din calorii și asigură-te că nu faci foamea.”, ne sfatuieste medicul nutritionist Şerban Damian.

  1. Consumi multe alimente etichetate ca “sănătoase”, dar calorice

Rafturile magazinelor abuna de produse „sanatoase”, iar tentatia de a le consuma fara masura este una extrem de mare. „Biscuiții fără gluten, nucile și semințele, uleiul de măsline, brânzeturile și cremele vegane sunt prezentate ca fiind sănătoase, însă asta nu înseamnă că le poți consuma în cantități exagerate. O punguță de nuci și fructe uscate de 100g, care se mănâncă foarte ușor, poate ajunge până la 500-600 kcal. Același lucru este valabil și pentru biscuiții din făină integrală, de exemplu, care chiar dacă au mai multe fibre decât unii din făină albă nu înseamnă că au automat și mai puține calorii. Un aliment poate fi nutritiv, bogat în vitamine și minerale, dar și caloric. Atenție, deci, la produsele cu multe calorii, indiferent de cât de naturale sunt ingredientele lor.”, sustine doctorul nutritionist.

  1. Urmezi diete extreme și excluzi anumite alimente sau categorii de alimente

La o simpla cautare pe internet, gasim zeci de dieta, multe dintre ele care arată cu degetul carbohidrații sau grăsimile, propunând reducerea lor pe motiv că îngrașă. „Niciun aliment nu îngrașă și nici nu slăbește în sine, contează alimentația per ansamblu și consumul caloric. Există un raport optim zilnic de macronutrienți de care corpul are nevoie pentru a funcționa optim. În general, pentru un adult, acesta este de 50% carbohidrați, 20% proteine, 30% grăsimi din necesarul caloric zilnic, însă procentele variază în funcție de sex, vârstă, etapă din viață, obiective și nivel de activitate fizică.

Limitarea excesivă a carbohidraților aduce dupa sine vine stări de oboseală și apatie, în timp ce lipsa grăsimilor bune poate contribui la apariția dezechilibrelor hormonale și deficiențe de absorbție a unor vitamine. Asadar, poți consuma orice fel de aliment, inclusiv dulciuri; doar micșorează porția sau servește-l mai rar decât înainte. Pune accentul pe mâncărurile hrănitoare și sățioase.”, ne sfatuieste specialistul in nutritie.

  1. Apelezi la ceaiuri de slăbit, pastile sau alte „produse-minune”

Toti cei care vor sa slabeasca isi doresc sa existe o pilula magica si kilogramele sa dispara ca printr-o minune si daca se poate pentru totdeauna. „Oare dacă aceste ceaiuri „detox” și prafuri ar fi eficiente, chiar ar mai exista atâtea persoane care se chinuie să slăbească? Tot ce fac aceste produse este să-ți “slăbească” portofelul sau cardul, nu și kilogramele tale în plus.”, concluzioneaza Dr. Şerban Damian.

Indiferent de situatia în care te regăsești, primul si cel mai important pas este sa apelezi la un nutriționist bun pentru a primi un plan personalizat de slăbire, adaptat nevoilor tale calorice și care să nu-ți afecteze sănătatea. Dr. Şerban Damian te asteapta la Centrul Superfit să înveți să faci alegeri alimentare mai bune și să ajungi la silueta dorită!

Afla din acest video care sunt cele mai frecvente greseli în procesul de slabire, explicate pe larg de Dr. Şerban Damian.

Photo by Caroline Attwood on Unsplash

Vizionare placuta


Kudika
21 Iunie 2021
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri