Trucuri simple pentru a controla aportul de grăsimi din organism

Iată câteva trucuri simple pentru a controla aportul de grăsimi din organism.

Grăsimile oferă energie, vitamine și acizi grași. Sunt constituenți importanți ai celulelor noastre. Fie că sunt de origine animală sau vegetală, sunt importante pentru organismul nostru. Cu toate acestea, atunci când sunt consumate în exces, riscurile pentru sănătate cresc. De ce este recomandat să nu mănânci prea multe grăsimi? Consumate în exces, grăsimile cresc riscul de boli cardiovasculare, de exces de greutate și obezitate, aceste afecțiuni angrenând la rândul lor riscul altor patologii. Cum poți reduce aportul de grăsimi? Descoperă mai jos.

Grăsimi ascunse sau vizibile ?

Sub numele generic de grăsimi le vei găsi atât pe cele vizibile cât și pe cele așa numite „ascunse”. Grăsimile vizibile sunt cele pe care le adaugi tu însuți în alimentația ta. De exemplu, uleiul de prăjit, margarina, untul pe pâinea prăjită sau cel adăugat la gătit, smântâna cu care pregătești preparatele. Așa-numitele grăsimi „ascunse” pot fi prezente în alimente în stare naturală sau pot fi adăugate în timpul producției. Carnea sau peștele conțin grăsimi în mod natural. Le mai găsești și în produse de patiserie, ciocolată, înghețată, semipreparate, brânzeturi, mezeluri sau anumite sosuri.

Retail jobs

Cum putem controla aportul de grăsimi?

  1. Limitează consumul de preparate din carne gătite, de exemplu tochitura de porc, fripturile prăjite, cârnații, dar și pe cele reci, precum mezelurile sau pateurile de carne. Consumă-le o dată pe săptămână, astfel îți vei face o plăcere, dar vei evita aportul excesiv de grăsimi.

  2. Consumă o singură dată pe săptămână produse de patiserie sărate, precum un quiche sau o tartă cu legume, sau dulci, precum tartele cu fructe sau merdenelele.

  3. Nu consuma în exces semințe oleaginoase precum arahide, caju, fistic etc. Aproximativ jumătate din greutatea lor este reprezentată de lipide, așadar grăsimi. În cazul chipsurilor, procentul de grăsimi se ridică la 34%, iar în cazul biscuiților pentru aperitive (crackers) procentul este de 22%. Alege o variantă mai sănătoasă de snacksuri și optează pentru roșii cherry, morcovi sau țelină apio în stare crudă, sau, de ce nu, un bol de gazpacho.

  4. Renunță la porțiile industriale și optează pentru preparate în cantități potrivite, simple, în care poți controla adaosul de grăsimi.

  5. Consumă sosurile grase precum maioneza, béarnaise sau tartar maximum o dată pe săptămână.

  6. În schimb, acordă prioritate uleiurilor de rapiță, nucă sau măsline în stare crudă pentru salate, paste, legume crude sau fierte. Uleiurile de nucă și rapiță conțin mai mult Omega 3 decât uleiul de măsline. Pentru gătit, alege uleiul de floarea soarelui sau cel de măsline. Optează pentru preparate gătite la abur, grătar sau în papillote.

Mici trucuri de gătit:

  • Scoate grăsimea de pe carne sau șuncă, înainte de a pregăti preparatele alese. Folosește o lingură pentru a doza cantitatea de ulei folosită.

  • Dacă dorești să pregătești carne sau pește cu sos, atunci renunță la unt și adaugă puțin amidon în zeama lăsată de carne. Rezultatul va fi un sos onctuos, aromat natural și gustos.

  • Dacă pregătești amidonoase, în loc de grăsime sau ulei, gătește-le alături de legume cu conținut de apă, precum roșiile sau dovleceii, cu sos de tomate sau de ce nu, cu un sos curry de casă.

  • Renunță la sosuri grase cum ar fi béarnaise sau maioneza la toate mesele. Așa cum spuneam, sunt produse ocazionale.

  • Evită să consumi mezeluri cu unt sau brânză. Întrucât mezelurile și brânza sunt deja foarte bogate în lipide, și în special în acizi grași saturați, încearcă pe cât posibil să eviți această combinație.

Și nu în ultimul rând, profită de acest sezon minunat care aduce cu el legume și verdețuri care mai de care mai gustoase și colorate și consumă-le la fiecare masă, chiar alături de o friptură la grătar sau un pește la cuptor.

Sursa foto: Shutterstock

Vizionare placuta


Kudika
17 Februarie 2022
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri