Morcovul este foarte recomandat copiilor fiindca ii ajuta in procesul de crestere. Morcovul crud contine aproximativ 90% apa plus proteine, glucide, lipide, vitaminele A, B1, B2, B6, C, K, PP, fier, calciu, magneziu, acid folic, fosfor, potasiu, sodiu, fibre dietetice. Toate acestea impreuna cu mai putin de 50 calorii la 100 de grame.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana

Morcovii se pot consuma in stare cruda, in salate sau gatiti in supe si mancaruri. Tulpina verde de asemenea se poate consuma, desi nu este o practica obisnuita. In urma fierberii, aproximativ 70% din vitamina A continuta este distrusa, la fel ca si vitamina C si multe alte substante nutritive. Totusi, este important de stiut ca vitaminele si mineralele ramase dupa fierbere sunt mult mai usor de asimilat decat din morcovul crud.

Mai mult, morcovul fiert este foarte bine digerat si tolerat de catre tubul digestiv, fiind ca atare recomandat in mod special persoanelor convalescente ori, care datorita unor afectiuni gastro-intestinale, nu suporta cruditatile.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

foto prima pagina: Ekaterina Kondratova, Shutterstock

Horoscopul SANATATII: afla ce iti rezerva ASTRELE in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: