Un nou studiu arată că nu trebuie să îți renunți la toate scaunele din casă sau sau să devii sportiv de performanță pentru a contracara efectele. E suficient să înlocuiești o jumătate de oră de stat jos cu pentru a avea rezultate extraordinare.

miscare

Mărturisesc că niciodată nu mi-a pleăcut să petrec ore îndelungate stând jos, fie că e vorba de stat la birou, în mașină sau pe canapea. Iar asta fără să știu, la început, cât de nefaste sunt consecințele pe care această poziție le are asupra sănătății noastre fizice și mintale.

Un nou studiu arată că nu trebuie să îți renunți la toate scaunele din casă sau sau să devii sportiv de performanță pentru a contracara efectele. E suficient să înlocuiești o jumătate de oră de stat jos cu pentru a avea rezultate extraordinare.

O simplă plimbare reduce cu 17% riscul de deces timpuriu, de exemplu. De asemenea, mai multe perioade scurte de mișcare sunt la fel de eficiente ca și exercițiile cu o intensitate mai mare, așa cum sunt cele practicate în timpul anumitor clase de fitness de grup sau al antrenamentelor cu greutăți în sala de forță.

Dacă ai un job într-o corporație sau o companie care presupune muncă de birou, probabil că petreci cel puțin opt ore pe zi în fața computerului. Adaugă și timpul petrecut în trafic și rezultatele nu vor fi foarte bune. Este cazul să iei măsuri de urgență. Nu te teme, acestea nu trebuie să fie drastice sau să îți schimbe stilul de viață în mod radical.

Primul lucru pe care îl poți pune în aplicare este ca, fie că mergi sau nu la sală, să faci zilnic 30 de minute de exerciții fizice moderate care să includă și stretching. Acest lucru nu este doar foarte sănătos ci te va ajuta să îți tonifiezi corpul și îți va îmbunătăți considrabil aspectul fizic.

A doua variana, la fel de eficientă ca și prima este să nu lași nici o zi să treacă fără să nu mergi măcar 30 de minute pe jos. Poți utiliza acest timp pentru a vorbi la telefon, a asculta un podcast interesant, a te găsi soluții la problemele care te frământă sau, pur și simplu, a-ți simți corpul.

A treia opțiune este de să împarți cele 30 de minute în 6 tranșe de câte 5 minute fiecare. De exemplu, te poți plimba 5 minute, face exerciții alte 5, apoi stretching și orice altă activitate care îți surâde.

Orice variantă ai alege, vei ieși în câștig!

Foto by Rawpixel.com via Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: