Un mic dejun sanatos contribuie la stimularea si accelerarea metabolismului, incurajand arderea caloriilor. Totodata, acesta ajuta la prevenirea senzatiei de foame, imbunatateste memoria, nivelul de concentrarea si starea de spirit. Persoanele care se bucura de aceasta masa a zilei se simt mult mai bine atat fizic, cat si psihic.

Iata cateva retete delicioase pentru un mic dejun sanatos

mic dejunFoto: mic dejun, Shutterstock

1. Smoothie cu iaurt si fructe

O alegere ideala pentru a-ti incepe dimineata in forta, in special atunci cand esti pe fuga si nu ai prea mult timp la dispozitie. Amesteca in blender un iaurt grecesc sau simplu cu fructe proaspete sau congelate (banane, afine, zmeura) si o jumatate de pahar de lichid (lapte, suc sau apa).

2.Cereale cu lapte si fructe uscate

Un mic dejun simplu, rapid si care iti ofera o doza foarte mare de energie pentru tot parcursul zilei. Cerealele sunt cunoscute pentru faptul ca iti alunga senzatia de foame pentru o perioada foarte lunga. Adauga intr-un bol cereale sau fulgi de ovaz, adauga lapte (rece sau cald), apoi adauga cateva fructe uscate.

3.Ou cu legume si carne

Ai ramas cu resturile de la cina? Nu e nimic poti sa pregatesti un mic dejun copios cu ele. Adauga o lingura de legume ramase, cartofi si carne intr-un vas, spargeti un ou deasupra si incalziti totul in cuptorul cu microunde sau in cuptor. Pentru mai multa savoare presarati si branza pe deasupra.

4.Omleta de albusuri cu avocado si branza

Este o varianta perfecta pentru o masa de dimineata bogata in proteine. Oul fiind una dintre cele mai bogate surse de proteine, iar avocado iti asigura necesarul de acizi grasi esentiali. Amestecati albusurile cu avocado si branza si prajiti totul in unt la tigaie.

5.Supa de fructe

Exista doua ingrediente in acest mic dejun gustos si anume: fructe proaspete si lapte rece. Taiati fructele bucatele, la alegere (banane, portocale, mango, ananas, prune) si combinati cu o cana de lapte.

6.Fulgi de ovaz cu fructe si miez de nuca

Fulgii de ovaz iti ofera o senzatie de satietate pe termen lung. Indiferent ca folosesti lapte sau iaurt, acest amestec iti asigura toate categoriile de nutrienti si grasimi bune. Puteti dauga si o lingurita de miere, pentru cele care prefera un mic dejun dulce.

7.French toast

Sau pe romaneste friganele sau parjoale, sunt o alegere delicioasa. Amestecati ouale ca pentru omleta intr-o farfurie incapatoare cu sare si zahar pana se omogenizeaza. Se inmoaie feliile de paine, pe rand, in amestec apoi se prajesc in ulei sau unt, pe ambele parti pana se rumenesc.

8.Sandwich cu sunca si cascaval topit

Prajiti cateva bucati de sunca, pe o parte si pe alta. Taiati bucati de cascaval potrivite apoi le puneti peste sunca si acoperiti tigaia timp de un minut pana se topeste cascavalul. Puneti fiecare bucata pe cate o felie de paine si gata micul dejun!

9.Unt de migdale pe paine prajita

O gustare rapida si nutritiva pentru a te simti plina de energie pe tot parcursul zilei. Prajiti cateva felii de paine integrala, intindeti untul de migdale si eventual adaugati cateva felii de fructe proaspete.

10.Omleta vegetariana

Pentru momentele cand va doriti un mic dejun mai copios, este alegerea ideala. Caliti cateva bucati de ciuperci champignon cu ceapa, bateti doua oua peste care se adauga rosiii taiate cubulete, branza rasa, ardei rosu si castraveti taiati. Prajiti totul intr-o tigaie cu unt sau putin ulei de masline.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!
Foto prima pagina: mic dejun rapid, Shutterstock

Reteta de mic dejun rapid. Gata in doar cateva minute
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Vizionare placuta