Kudika
29 August 2011

Niciun angajator nu vrea sa auda ca tu te gandesti ca in cativa ani sa-ti deschizi afacerea ta, ca vii la el doar ca sa ai de unde pleca peste numai cateva luni sau ani, ca intentiile si interesele tale sunt in alta parte decat la jobul ce el ti-l ofera.

Un articol de Elena Popa, Consultant Recrutare & Consilier Cariera
www.invitatielasucces.ro

1. SA NU vorbesti negativ si sa nu iti barfesti fostul sef sau fostii colegi!
Nu iti faci niciun bine vorbind rau de fostii tai sefi. Chiar daca motivele pentru care ai plecat sau intentionezi sa pleci au legatura cu respectivii, poti sa explici situatia ta fara a intra in amanunte sau fara a ventila comentarii denigratoare la adresa firmei sau angajatilor.

2. SA NU initiezi tu discutia despre salariu!
Lasa potentialul angajator sa initieze aceasta discutie. Daca esti intrebat intr-un moment incipient al discutiei care sunt asteptarile tale, nu te grabi sa spui o suma anume, ci propune un interval, adaugand ca vei putea preciza o suma exacta cand vei stii mai in detaliu care vor fi responsabilitatile tale.

3. SA NU spui ca in viitor te vezi cu firma ta!
Niciun angajator nu vrea sa auda ca tu te gandesti ca in cativa ani sa-ti deschizi afacerea ta, ca vii la el doar ca sa ai de unde pleca peste numai cateva luni sau ani, ca intentiile si interesele tale sunt in alta parte decat la jobul ce el ti-l ofera.

4. SA NU spui ca nu ai niciun punct slab!
Intrebarea referitoare la puncte slabe sau care necesita imbunatatire este una destul de frecvent pusa de Recrutori, de aceea gandeste-te bine si ai mare grija ce raspunzi la ea, insa orice ai raspunde ar fi mai bine decat sa declari ca nu ai niciun punct slab. Fii pregatit cu precizarea a cel putin un punct slab al tau, iar ce este in egala masura de important, explica cum lucrezi la imbunatatirea lui.

5. SA NU intrebi cu ce se ocupa compania!
Fa-ti timp si uite-te pe site-ul companiei, citeste si informeaza-te despre produsele&serviciile oferite. Angajatorii sunt incantati sa vada candidati bine informati despre compania lor.

6. SA NU folosesti jargon de cartier!
Chiar daca cel care te intervieveaza este o persoana foarte deschisa, folosind un ton jovial si familiar, facandu-te sa te simti in largul tau, tu pastreaza o atitudine profesionista si un limbaj profesionist.

7. SA NU exagerezi cu accentuarea abilitatilor tale!

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: