7 Sfaturi pentru un interviu de succes

7 Sfaturi pentru un interviu de succes
Kudika
15 Septembrie 2011

Evita cliseele si cuvintele goale. Fii pregatit sa iti sustii declaratiile privind abilitatile si realizarile tale cu dovezi clare si specifice.

Un articol de Elena Popa, consultant Recrutare & Consilier Cariera
www.invitatielasucces.ro

1. Fii specific !

Evita cliseele si cuvintele goale. Fii pregatit sa iti sustii declaratiile privind abilitatile si realizarile tale cu dovezi clare si specifice. De exemplu: nu este de ajuns sa spui ca lucrezi foarte bine in echipa, ci trebuie sa oferi exemple concrete, in ce fel de echipe ai lucrat, de cate persoane, ce rezultate ati avut si ce ai invatat de la ceilalati; daca spui ca ai abilitati bune de organizare si prioritizare, fii pregatit sa povestesti despre o situatie in care ai dovedit acest lucru.

De asemenea, nu insista foarte mult pe acele abilitati care nu sunt necesare la respectivul job. De exemplu daca jobul nu presupune coordonarea unei echipe, nu detalia prea mult abilitatile tale de leader.

2. Fii pregatit sa vorbesti despre realizarile tale !

Formuleaza-ti din timp cele mai importante 2-3 realizari de la joburile anterioare (sau din liceu/facultate, daca esti proaspat absolvent), astfel incat atunci cand vei fi intrebat care sunt realizarile tale, intrebarea sa nu te gaseasca nepregatit. Raspunde cu exemple despre cum ai reusit tu sa rezolvi o anumita situatie, de preferat una care stii sau intuiesti ca si acel angajator o are. Unde situatia o cere, de exemplu in vanzari sau domeniul financiar, fii pregatit cu cifre – prezinta date concrete cu cat ai reusit sa vinzi, respectiv cat ai reusit sa economisesti la companiile la care ai lucrat.

3. Fii pregatit sa raspunzi care sunt punctele tale tari, precum si cele slabe!

Punctele tari se refera la: abilitatile acumulate prin educatie, ca de exemplu abilitatile de lucru cu calculatorul sau limbi straine, apoi abilitatile dezvoltate prin experienta la diferite joburi, spre exemplu abilitati de comunicare, de planificare, de organizare, de prioritizare, de coordonare/conducere, precum si trasaturile tale de personalitate, de exemplu flexibilitate, pozitivism, seriozitate, punctualitate, empatie, creativitate. Fa-ti o lista cu toate aceste puncte tari si apoi alege 4-5 dintre ele care se potrivesc cu cerintele jobului.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri