Setari Cookie-uri

Expozitia L'anima di gomma: Estetica si Tehnica in pas cu Moda

Pirelli dezvaluie "sufletul cauciucului" in cadrul unei expozitii al carei curator este Fondazione Pirelli, gazduita incepand cu 21 iunie si pana pe 24 iulie de catre Muzeul Triennale di Milano.

Germano Celant: …. "Actul expozitional a virat de la o colectie de obiecte expuse si ilustrate "ca intr-un muzeu" la o punere in scena specifica, la o expunere care este o comunicare pur non-materiala, alimentata prin mijloace media foarte tehnologizate"

Umberto Eco
: …. "Nu exista obiecte, ci reprezentari care ne pot indrepta atentia de la aspecte tangibile ale modei la nivelul visurilor: o imagine-portret a modei"... "Astazi, totul este multimedia si in acest fel poate fi chiar frumos sa te uiti inapoi spre trecut"

Pirelli dezvaluie "sufletul cauciucului" in cadrul unei expozitii al carei curator este Fondazione Pirelli, gazduita incepand cu 21 iunie si pana pe 24 iulie de catre Muzeul Triennale di Milano. “L’anima di gomma – Estetica e tecnica al passo con la moda” (“Sufletul cauciucului. Estetica si Tehnica in pas cu Moda") este titlul expozitiei care infatiseaza istoria imbracamintii Pirelli si a publicitatii facute acesteia prin lucrari de arta originale si instalatii multimedia, din momentul intemeierii companiei, de la sfarsitul secolului XIX, si pana astazi.

Peste un secol de industrie si cutume sociale, remarcabil prin cercetare aplicata pe materiale si procese, care caracterizeaza toate activitatile Pirelli, este ilustrat de patru spatii de expunere: unul dedicat mersului (talpi si calcaie de cauciuc), unul imbracamintii (imbracaminte pentru exterior si impermeabile), unul marii (costume de baie si alte produse pentru plaja si apa) si unul dedicat Pirelli PZero, proiectul curent al Pirelli axat pe aplicarea designului industrial la articole de imbracaminte. Cauciucul joaca rolul principal si, sub forma unei mici sfere multimedia, ghideaza vizitatorul prin expozitie, ilustrand proprietatile unui material care, prin diverse procese, este transformat in anvelope, fire elastice, materiale si obiecte.

Incepand cu arborele caucciù, "arborele care plange", al carui cauciuc a fost folosit de maiasi inca din anii 500 e.n., primele trei spatii de expunere sunt dedicate trecutului, folosind reprezentari multimedia inovatoare si aratand pentru prima data de la recuperarea si restaurarea lor schite originale de publicitate din secolul XX pentru Pirelli, semnate de nume de top in materie de design grafic si fotografie, recunoscute pe plan national si international: Jeanne si Franco Grignani, Alessandro Mendini, Bruno Munari, Ugo Mulas, Ermanno Scopinich si altii.
Citește și:

Vizionare placuta


Kudika
24 Iunie 2011
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.