Pirelli dezvaluie "sufletul cauciucului" in cadrul unei expozitii al carei curator este Fondazione Pirelli, gazduita incepand cu 21 iunie si pana pe 24 iulie de catre Muzeul Triennale di Milano.
Aceste spatii gazduiesc imagini infatisand tehnologia, inovatia si comunicarea specifice Pirelli, toate acestea dovedind schimbul continuu de cunostinte dintre diversele zone de productie: de la anvelope la impermeabile, de la talpi de cauciuc la cizme, de la costume de baie din fibre elastice la bonete pentru dus si toate celelalte articole care au insotit generatii intregi atunci cand visau, pregateau sau isi petreceau vacantele la malul marii.
Expozitia a fost inaugurata luni, 20 iunie, de catre Presedintele companiei si fundatiei Pirelli, Marco Tronchetti Provera si de catre Presedintele Triennale di Milano, Davide Rampello, impreuna cu Germano Celant, Alessandro Mendini la care s-a adaugat si un comentariu video din partea lui Umberto Eco. "Actul expozitional- a comentat Germano Celant - a cunoscut o schimbare de la o colectie de obiecte expuse si ilustrate "ca intr-un muzeu" la o punere in scena specifica, la o expunere care este o comunicare pur non-materiala, alimentata prin mijloace media foarte tehnologizate". "Nu exista obiecte, ci reprezentari care ne pot indrepta atentia de la aspecte tangibile ale modei la nivelul visurilor: o imagine-portret a modei", a comentat Umberto Eco, subliniind ca "astazi, totul este multimedia si in acest fel poate fi chiar frumos sa te uiti inapoi spre trecut".
Expozitia
Cele trei saloane dedicate trecutului au la baza campaniile publicitare ale acelor vremuri trecute si sunt concepute conform cu doua directii: prima este directia istoric-iconografica - expunerea unor lucrari de arta publicitara originale din anii 1910 pana in anii 1950, in timp ce cea de a doua directie este cea tehnologica, cu o serie de instalatii multimedia care permit privitorului sa retraiasca campaniile publicitare ale trecutului intr-o lectura contemporana.