Un material realizat de Anca Alungulesei, expert Kudika si Fondatoarea RawCoco

Lipoaspiratia - Metoda rapida spre o silueta de invidiat

Secretul este sa mananci cat mai multe alimente nepreparate termic, cu un continut mare de apa, precum fructele si legumele crude. Suna simplu, dar stiu ca nu este atat de simplu precum pare. Avem nevoie de un ghid, care sa ne orienteze si sa ne ajute sa mentinem un stil de viata sanatos pe termen lung si, prin urmare, pentru a avea un corp sanatos, radiant si plin de vitalitate.

Foto interior si prima pagina: bicicleta din fructe, Shutterstock


Iata mai jos 5 sfaturi:


Pasul 1: Elimina pe cat posibil alimentele procesate termic

In aceasta categorie sunt incluse bauturile (gazoase, alcoolice), inghetata, biscuiti, carnati si majoritatea alimentelor ambalate. Acestea nici macar nu ar trebui sa intre in categoria "produse alimentare" pentru ca, de fapt, ele nu ne alimenteaza deoarece sunt alimente goale. Corpul nostru nu isi ia nici un beneficiu din ele (vitamine, nutrienti, minerale, enzime) ci doar isi consuma din energia propie pentru a le digera. Nu este importanta cantitatea, ci mult mai importanta este calitatea produsului consumat.

Pasul 2: Incepeti ziua cu un mic dejun lichid

Micul dejun traditional care incepe cu cafea cu lapte si zahar, ochiuri sau omleta cu bacon sau lapte cu cereale sunt retetele perfecte pentru a trai cu acid stomacal, gastrite si constipatie. Un adevarat mic dejun este sa-ti incepi ziua cu fructe proaspete, frunze verzi sau un delicios smoothie verde din legume si fructe. Cateva exemple de combinatii de smoothies verzi ar fi:

- Spanac cu banane
- Mango cu salata verde
- Ananas cu coriandru

Invata usor-usor sa descoperi savoarea legumelor si a fructelor in sucurile de dimineata. Sucurile/ smoothieurile sunt o varianta de mic dejun excelent deoarece ne ofera un aport important de vitamine, nutrienti si minerale. In afara de asta, sunt satioase si-ti ofera necesarul de energie de care ai nevoie pana la masa de pranz.

Pasul 3: Planificarea anticipata

- Cumpara fructele si legumele de cel putin 2 ori pe saptamana. Asa le mananci cat mai proaspete posibil.
- Intereseaza-te de unde poti cumpara fructele si legumele cele mai proaspete si totodata la un pret rezonabil
- Cauta un magazin de unde poti cumpara seminte crude de: susan, in, caju, nuci, alune, migdale.
- Cauta retete simple, sanatoase si totodata gustoase. Astfel, lista de cumparaturi este mult mai simplu de facut.

Pasul 4: Fa cat mai multa miscare

In activitatea fizica nu exercitati doar muschii corpului ci si muschii creierul.
Unele dintre beneficiile dovedite stiintific de a face sport in mod regulat sunt:
- claritate mentala
- cresterea energie
- o digestie mai buna
- mai multa concentrare
- agilitate mentala si fizica
- viata sexuala mai buna
- mai putine boli
- pierderea in greutate.

Pasul 5: Fii optimist, zambeste in fiecare zi si fii recunoscator

Este bine ca schimbarile alimentare sa vina pas cu pas, in, intr-un mod cat se poate de natural. Cu totii ne dorim sa fim cat mai sanatosi, cat mai aratosi si cat mai longevivi. Insa pentru asta trebuie sa facem schimbarile intr-o maniera delicata, fara agresivitate pentru organismul nostru. Desi alimentatia de zi cu zi este extrem de importanta pentru bunastarea fizica a organismului nostru sunt si alte lucruri care conteaza. Degeaba incercam sa mancam cat mai sanatos daca suntem incrancenati, daca suntem invidiosi daca suntem incarcati cu energie negativa, daca lipseste dragostea din viata noastra. Asa ca, pe langa alimente sanatoase, sanatos e incarcam in fiecare zi cu dragoste, sa ne inconjuram de oameni frumosi si iubitori sa zambim cat mai des.

De aceea, fii optimist, zambeste in fiecare zi sii recunoascator pentru toate darurile pe care le primesti in fiecare zi. Si viata ta si a celor din jur se va transforma in ceva ce merita trait din plin.

Cori Gramescu: Cu rabdare si un plan corect vei ajunge la greutatea dorita!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: