Vitamine pentru vegetarieni si raw vegani: cum si de unde le procuram?

Vitaminele sunt compusi esentiali, deoarece acestea permit functionarea corespunzatoare a organismului nostru. Cele mai multe dintre vitaminele de care are nevoie corpul uman nu sunt produse de catre organism, asa ca trebuie sa le obtine din fructe si legume. Atunci cand se produce un deficit de vitamine poate aparea un numar de boli.

Vitamina B6 sau Piridoxina este larg distribuita in alimente.

Surse bune de Vitamina B6 se gasesc in: produse din grane integrale, legume si nuci. Dintre plante, cele mai bune surse sunt cartofii, bananele, mango si avocado. Merele si fructele in general sunt surse sarace de piridoxina.

Gatirea, depozitarea, congelarea si procesarea conduc la pierderea de piridoxina, in unele cazuri mai mult de 50%, in functie de forma vitaminei prezente in aliment.

Vitamina B7 sau Biotina. Surse bogate in Biotina sunt drojdia si conopida.

Vitamina B9 sau Acidul Folic este necesar pentru producerea si mentinerea noilor celule, mai ales in perioadele de sarcina si copilarie. Acidul folic se gaseste in legumele frunzoase (spanac, salata), nap verde, fasole uscata, mazare uscata, seminte de floarea soarelui, legume, fructe, ficat, drojdie, unele cereale.

Retail jobs

Vitamina B12 sau Ciancobalamina indeplineste roluri cheie in functionarea creierului, sistemului nervos si formarea sangelui. Este, in mod normal, implicata in metabolismul fiecarei celule a corpului, in special influentand sinteza ADN, acizilor grasi si producerea de energie.

Surse naturale vegetale de B12: spirulina si chlorella, drojdia inactiva, painea, polenul, propolisul, borsul.

Vitamina C este necesara pentru cresterea si repararea tesuturilor. Una dintre functiile sale este cea de a regenera pielea, ligamentele si vasele de sange. Ajuta la vindecarea ranilor si a tesuturilor, la repararea si mentinerea oasele, a cartilajelor si a dintilor. De asemenea este antioxidanta si diminueaza impactul radicalilor liberi din organism.

Cele mai bogate surse naturale de vitamina C sunt fructele si legumele. Macesele sunt, in mod special, o sursa foarte bogata de vitamina C. Dintre fructele si legumele vedeta, avem: prune, catina, mure, fragi, coacaze, portocale, lamai, pastarnac, kiwi, guava, baobab, broccoli, varza de Bruxelles, capsuni, piersici, papaya, pepene, conopida, usturoi, grapefruit, mandarine, fructul pasiunii, spanac, varza, mango, cartofi, rosii, ananas, morcovi, banane, caise, cirese, mere, asparagus, sfecla rosie, pere, salata, castraveti, vinete, struguri, smochine.

Vitamina C este distrusa prin unele procedee de gatire cum sunt: gatirea sub presiune, prajire, frigere, gatire la rotisor. Acest fenomen are loc, pe de o parte, datorita expunerii termice timp indelungat, iar pe de alta vasele folosite in aceste cazuri pot adeseori cataliza procesul.

Vizionare placuta


Kudika
9 Iunie 2015
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri