Kudika
27 Decembrie 2018

Nu e greu să-l introduci în dieta zilnică pentru că spanacul poate fi preparat în multe moduri, însă cele mai sănătoase sunt supele de spanac, sucul şi salatale cu spanac. 

Spanacul este un adevărat depozit natural de vitamine şi minerale. Conţine săruri minerale – sulf, mangan, cupru, zinc, iod, fier, magneziu, fosfor, calciu, sodiu, potasiu, vitamine (A, B1, B2, B12, PP, C), acid folic, lipide, glucide, aminoacizi.

Cum impaci munca la birou cu un stil de viata sanatos. 5 sfaturi utile

foto interior si prima pagina: Anna Shepulova, Shutterstock

Interesant în cazul spanacului este că, deşi nu conţine atât de mult fier cum se credea în trecut, fiind devansat de alte legume, totuşi conţine o substanţă numită saponină, ce are proprietatea de a ajuta organismul să asimileze bine fierul. Astfel, efectele în combaterea anemiei, spre exemplu, pot fi mai bune în cazul în care se consumă spanac decât alte legume ce conţin o cantitate mai mare de fier. Nu e greu să-l introduci în dieta zilnică pentru că spanacul poate fi preparat în multe moduri, însă cele mai sănătoase sunt supele de spanac, sucul şi salatale cu spanac.

Spanacul face minuni pentru sănătate

1. Protejează creierul si inima

Spanacul întârzie procesul natural de îmbătrânire a creierului datorită conţinutului de acid folic, substanţă care reduce nivelul aminoacidului homocisteina. Acest aminoacid prezent în fluxul sanguin predispune îmbolnăvirii de Alzheimer şi dezvoltării bolilor de inimă, prin îngroşarea arterelor.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

Cum sa ai un stil de viata sanatos

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: