Vă propun să aliniem suspecții obișnuiți și să identificăm împreună făptașul

Se întâmplă incredibil de frecvent să primesc întrebarea din titlu. Prin urmare am decis să îi aloc o discuție extinsă. Vă propun, prin urmare, să aliniem suspecții obișnuiți și să identificăm împreună făptașul :)

20 de trucuri SIGURE pentru a slabi in 10 zile

Pentru a putea urmari acest video te rugam sa accepti plasarea de cookie-uri de marketing. Accepta toate cookie-urile.

Mărturisesc că primul gând care îmi trece prin cap când primesc această întrebare este că persoana care mă întreabă nu are, de fapt, nevoie să slăbească. Nu întotdeauna greutatea care ne-a fost proiectată, în armonie cu corpul nostru, este și greutatea pe care noi avem impresia că ar trebui să o avem.

Care este greutatea noastră sănătoasă?

Din păcate, standardele promovate până recent în media ne-au creat o imagine nerealistă despre ce înseamnă un trup frumos. Din fericire, tendințele încep să se schimbe. Este promovată diversitatea, respectul și dragostea față de sine. Așadar, îndrăznesc să sper că mergem într-o direcție bună.

Pentru a afla dacă ai o greutate sănătoasă sau ba, poți folosi un instrument simplu și, cred eu, extrem de eficient: indicele de masă corporală, care raportează greutatea la înălțime și, printr-o formulă simplă, îți oferă o privire orientativă asupra situației tale. Astfel, IMC te poate plasa în plaja sub -, normo - supra -ponderabilității sau a obezității.

Indicele de masă corporală se calculează prin raportul dintre greutatea unei persoane măsurată în kilograme și pătratul înălțimii măsurată în metri.

IMC = greutate / (înălțime x înălțime)

Rezultate:

• IMC<= 18- subponderabilitate

• IMC = 18-25- normoponderabilitate

• IMC>= 25-30- supraponderabilitate

• IMC > 30- obezitate

Astfel, pentru o persoană de 60 kg și o înălțime de 1,70 m, IMC = 60 / (1,70x1,70) = 60/2,89 = 20,7, deci normoponderabilitate.

Sigur că acest instrument este limitat. Există sportivi care au un indice de masă corporală crescut pe seama musculaturii dezvoltate sau acel tip de “grași slabi” care sunt normoponderali cu un procent mare de grăsime. În asemenea situații un dispozitiv mai performant, care poate calcula procentual compoziția corpului este, evident, de dorit.

Cu toate acestea, pentru marea majoritate, IMC rămâne un reper de luat în seamă.

Și dacă IMC-ul spune că ar fi cazul să slăbesc?

Dacă totuși nu este cazul despre o imagine greșită asupra propriei greutăți, atunci le recomand celor care se confruntă cu această problemă să țină un jurnal alimentar. Uneori greșelile devin evidente din primele zile. Alterori simplul fapt că păstrezi un jurnal duce la pierderea în greutate. În alte situații, soluția pur și simplu stă ascunsă. De această dată, consultul unui nutriționist devine foarte util, pentru că un ochi experimentat va observa lesne care sunt problemele.

Câteva suspecți obișnuiți pe care s-ar putea să îi observi în jurnalul tău alimentar:

  • Mănânci echilibrat? În dieta ta trebuie să existe proteine și grăsimi de calitate, carbohidrați complecși și proteine.
  • Bei apa suficientă sau, tocmai pentru că nu oferi corpului tău hidratarea optimă, ești tentată să mănânci “de sete”?
  • Consumi proteine de calitate suficiente? Dacă te-ai aruncat în salate pline de frunze e minunat, dar adăugă și o cană de boabe în ele pentru sațietate.
  • Ai eliminat produsele cu zahăr și făină procesată?
  • Dar băuturile din comerț?
  • Faci exces la uleiuri?
  • Dar la fructele confiate sau deshidratate?
  • Ți-ai stabilit obiective realiste? Nu poți să slăbești 5 kile în 3 zile, știi asta, da?

Dacă nici jurnalul nu-și face treaba, probabil este cazul să treceți la investigații mai amănunțite, inclusiv teste mai puțin obișnuite precum identificarea sensibilităților alimentare sau de evaluarea a microbiomului intestinal.

Mult succes!

Foto by yougoigo via Shutterstock

Dieta pentru ABDOMEN SUBTIRE: 5 Alimente care te slabesc in talie

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: