(P)Cu lupa asupra cerealelor integrale

Kudika
16 Martie 2010

De ce sunt cerealele integrale bune pentru organismul uman? De ce am opta pentru un mic dejun cu cereale in defavoare unui breakfast American savuros, compus din carnaciori, sunculita, oua ochiuri samd? Pentru ca ultima optiune este evident nociva pentru organismul nostru, in vreme ce al prima varianta este o adevarata binecuvantare ce contribuie la mentinerea unei diete echilibrate. Motivele sunt multiple si le vom detalia in randurile ce urmeaza.

De ce sunt cerealele integrale bune pentru organismul uman? De ce am opta pentru un mic dejun cu cereale in defavoare unui ‘breakfast’ American savuros, compus din carnaciori, sunculita, oua ochiuri samd? Pentru ca ultima optiune este evident nociva pentru organismul nostru, in vreme ce al prima varianta este o adevarata binecuvantare ce contribuie la mentinerea unei diete echilibrate. Motivele sunt multiple si le vom detalia in randurile ce urmeaza.

Daca cerealele sunt intr-atat de sanatoase pe cat se zvoneste, nu vom putea afla decat analizand componenta lor. Iata asadar doar cateva dintre substantele nutritive importante pe care le gasesti intr-o gama variata de cereale integrale delicioase:

Magneziu – acest mineral se gaseste in painea din cereale integrale – inclusiv grau integral, porumb, secara – si in orezul integral.

Vitaminele din grupa B – orezul si graul sunt excelente surse al acestei grupe de vitamine.
Fibre – cerealele integrale sunt alimente bogate in fibre, ceea ce inseamna ca produc o senzatie de satietate precoce. Asadar, bucura-te de alimente bogate in fibre, cum sunt graul, secara si faina de ovaz integrale.

Calciul – este important de stiut ca un bol de cereale integrale cu lapte asigura aproximativ o treime din necesarul zilnic de calciu al organismului.

Fier – tine cont de faptul ca o portie de 30 g de cereale integrale asigura 25% din Doza Zilnica Recomandata de fier.

Si nu uita ca majoritatea cerealelor integrale au un continut redus de grasimi. Studiile confirma ca, mancand cel putin trei portii de cereale integrale pe zi, beneficiezi de o serie de avantaje pentru organismul tau printre care si o greutate optima.

10 motive pro-cereale la micul dejun

1. Pentru ca sunt delicioase

2. Pentru ca se prepara foarte repede

3. Pentru ca regleaza digestia

4. Deoarece constituie o sursa importanta de nutrienti esentiali (fibre, vitamine, minerale) si pot fi consumate, de asemenea, la oricare dintre gustari.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.

Setari Cookie-uri