Comunicat de presa

Conform studiilor UFS, oferta actuala de mancare sanatoasa a restaurantelor este perceputa ca neapetisanta, scumpa si nesatioasa.

Studiul Unilever Food Solutions* a aratat faptul ca persoanele care iau masa in oras sunt interesate de o varietate mai mare de optiuni sanatoase in meniuri si stiu ce ar trebui sa contina o masa adecvata. In opinia respondentilor, o masa sanatoasa cuprinde ingrediente pregatite pe gratar sau la abur (94%), multe legume (82%) si nu are multe grasimi (85%).

Foto: Shutterstock

Acelasi studiu a subliniat ca mai mult de jumatate dintre cei chestionati isi caracterizeaza comportamentul alimentar ca fiind nesanatos cand iau masa in oras. 87% dintre respondenti afirma insa ca si-ar dori sa aiba la dispozitie mai multe optiuni sanatoase in meniuri si ca nu le aleg pe cele deja existente pentru ca acestea sunt scumpe (78%) si nu par gustoase (63%), iar mai mult de jumatate dintre ei le considera nesatioase.

Unilever Food Solutions propune mici schimbari care nu modifica radical savoarea preparatelor, ci fac mancarea sanatoasa mai atractiva si accesibila pentru consumatori, iar pe cea mai putin adecvata – ceva mai sanatoasa. Pe termen lung, aceste mici schimbari pot avea un impact considerabil asupra starii de sanatate a celor ce iau masa in oras. Un exemplu concret este acela ca, daca jumatate din populatia Bucurestiului ar consuma timp de 1 an, cartofi copti in loc de cartofi prajiti, cantitatea de grasime care ar fi evitata depaseste 1,5 tone.

“In ultimele studii, ne-am concentrat asupra perceptiei pe care oamenii o au cand vine vorba de mancarea sanatoasa. Rezultatele arata ca oamenii nu sunt atrasi de optiunile sanatoase existente in meniuri. O alta informatie alarmanta o reprezinta statistica Organizatiei Mondiale a Sanatatii, privind rata ascendenta a obezitatii. Pentru ca previziunile nu sunt optimiste, este responsabilitatea noastra, ca parte a industriei de food service, sa aducem in discutie problema si sa oferim solutii aferente”, spune Maria Gavrilescu, Channel Marketing Leader Unilever Food Solutions Romania. “Stim ca schimbarile majore incep cu actiuni mici. De aceea, propunem solutii care sa reprezinte primul pas spre imbunatatirea starii de sanatate a clientilor. Bucatarii si proprietarii de restaurant au parte de toata sustinerea noastra in implementarea schimbarilor si dezvoltarea unor noi metode pentru a oferi preparate mai sanatoase”, a adaugat aceasta.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: