Comunicat de presa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Simptomele de discontinuare apar la aproximativ o treime dintre pacienti si au fost descrise la mai toate clasele de antidepresive. Cauza: un tratament intrerupt din senin sau luat haotic. Aceste simptome pot sa apara in orice combinatie, pot varia ca intensitate, dar de obicei sunt usoare si autolimitate. Totusi, exista si antidepresive de ultima generatie ce nu prezinta acest fenomen.

Cel mai des, simptomele de discontinuare apar la scurt timp de la oprirea unui antidepresiv. De asemenea, pot sa apara si la o micsorare rapida a dozei de tratament sau cand sunt omise doze in timpul tratamentului. Cea mai simpla cale de a ameliora simptomele este reluarea medicamentului sau a altui medicament similar ca spectru farmacologic.

Antidepresivele nu provoaca adictie

Simptomele de discontinuare nu sunt un fenomen specific psihotropelor. Se observa in cazul multor clase de medicamente cum ar fi antihipertensivele, diureticele, antihistaminicele, anticonvulsivantele, simpatomimeticele dar si litiul, antidepresivele sau antipsihoticele. In timpul tratamentului se creeaza un grad de adaptare fiziologica, iar in momentul cand medicamentul este oprit, organismul incearca sa ajunga la un nou echilibru.

,,Uneori aceste simptome sunt numite simptome de sevraj, dar un asemenea termen ar implica dependenta si ar trebui rezervat drogurilor. Este de evitat pentru medicamente care nu produc adictie cum ar fi si unele antidepresive. Fenomenele de discontinuare sunt de obicei usoare si dispar cel mai frecvent intre 1 –2 saptamani de la intreruperea tratamentului", spune Dr. Victor Marinescu, medic primar psihiatrie.

Nu tratati amigdalita si otita? Va expuneti la riscuri foarte grave
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: