7 pozitii de yoga pentru incepatori

7 pozitii de yoga pentru incepatori
Kudika
2 Decembrie 2014

Cele mai usoare posturi de yoga

In ciuda tuturor efectelor benefice pe care le are nu doar asupra organismului ci si asupra starii de spirit, multi oameni evita yoga. Unul dintre contra argumentele lor este ca nu sunt suficient de flexibili pentru aceasta disciplina. Totusi, e bine de stiut ca nu e nevoie sa te infasori cu totul pe dupa picior ca sa poti sa te bucuri de toate beneficiile aduse de yoga.

Prin urmare, am pregatit pentru tine cateva pozitii menite sa te introduca, pas cu pas si muschi cu muschi in acest univers fascinant.

1. Postura de yoga Muntele – Tadasana

Avantaje: Imbunatateste pozitia corpului, este un exercitiu simplu de respiratie si ajuta la relaxare.

Cum faci asta: Stai cu picioarele usor departate, cu greutatea corpului distribuita uniform. Adica te sprijini foarte bine pe talpi si nu iti lasi greutatea pe un singur picior. Respira profund si incet. Pe masura ce tragi aer in piept, incearca sa iti imaginezi cum ti se indreapta coloana si gatul iar capul tau sta mai semet. In acelasi timp, poti ridica mainile deasupra capului, in ritmul respiratiei.

2. Postura de yoga Cainele cu fata la sol – Adho mukha svanasana

Avantaje: Imbunatateste circulatia sangelui, creste flexibilitatea, intareste muschii picioarelor.

pozitie de yoga
foto shutterstock caine cu fata in jos yoga

Cum faci asta: Este foarte important sa incepi aceasta pozitie doar dupa ce ti-ai incalzit foarte bine muschii picioarelor si coloana vertebrala. Trebuie sa te asezi in patru labe, cu genunchii departati la nivelul umerilor. Desfa larg palmele, astfel incat sa ai stabilitate. Apoi ridica-ti bazinul, impingand doar in picioare, astfel incat mainile tale raman bine proptite pe podea. Coloana vertebrala trebuie sa ramana dreapta, la fel si genunchii, astfel incat corpul tau sa formeze un V.

3. Postura de yoga Razboinicul – Virabhadrasana

Avantaje: Intareste muschii picioarelor si muschii abdomenului

pozitie de yoga
Foto shutterstock razboinicul yoga

Cum faci asta: Departeaza-ti mult picioarele apoi intoarce-l catre exterior pe cel drept. Cel stang sta intins, cu laba piciorului usor intoarsa catre interior. Intreaga parte superioara a corpului trebuie sa ramana relaxata. Ridica-ti bratele si tine-le intinse la nivelul umerilor, cu palmele indreptate catre jos.

Impinge-te catre piciorul drept, cel care este intins la exterior. Acesta se va indoi si trebuie sa ai grija sa formezi cu el un unghi de 90 de grade. Ai grija la coloana sa ramana in permanenta dreapta si sa nu iti lasi genunchiul sa treaca de linia degetelor de la picioare.

4. Postura de yoga Copacul – Vriksasana

Avantaje: Iti imbunatateste echilibrul, indreapta coloana vertebrala si intareste muschii gambelor, coapselor si gleznele.

pozitie de yoga
Foto shutterstock copacul yoga

Cum faci asta: Pozitia initiala este cea a Muntelui. Iti muti toata greutatea pe piciorul stang. Fara sa te intorci din solduri, iti ridici cu grija picioarul drept de pe podea si il sprijini pe interiorul coapsei stangi, chiar deasupra genunchiului. Trebuie sa ramai in aceasta pozitie si sa iti gasesti echilibrul apoi iti aduci mainile la nivelul pieptului, ca pentru rugaciune. Daca simti ca ai nevoie de o provocare, iti ridici mainile incet deasupra capului si iti indrepti palmele una catre cealalta, in pozitie paralele. Ai grija sa repeti si pentru celalalt picior.

5. Postura de yoga Podul - Setu bhanda

Avantaje: Iti intareste toata zona toracala, intareste musculatura spatelui, a gatului si coloana.

pozitie de yoga
Foto shutterstock podul yoga

Cum faci asta: te asezi pe podea cu mainile intine de-o parte si de cealalta a corpului. Cu genunchii indoiti, impinge in picioare pana cand iti ridici bazinul de pe podea. Apoi, practic, iti aduci mainile sub fund si le impreunezi. Urmeaza o alta faza de ridicare a corpului si te sprijini in brate, astfel incat partea superioara a corpului se ridica si te sprijini pe umeri si mainile intinse sub corp. Iti dai seama ca esti in pozitia corecta atunci cand soldurile sunt paralele cu solul iar pieptul tau este ridicat catre barbie.

6. Postura de yoga Cainele cu fata in sus - Urdhva mukha svanasana

Avantaje: Indreapta si intareste coloana vertebrala, muschii bratelor si ai abdomenului.

pozitie de yoga
Foto shutterstock caine cu fata in sus yoga

Cum faci asta: Te intinzi pe burta pe podea si iti pozitionezi mainile astfel incat palmele tale sunt aliniate sub umeri. Picioarele sunt departate la nivelul soldurilor dar nu te sprijini in calcaie. Iti impingi soldurie catre podea apoi iti ridici partea superioara a corpului, folosind forta bratelor. Picioarele tale vor fi paralele cu podeaua, sprijinita doar pe degete, toracele si abdomenul nu ating solul si iti pastrezi echilibrul doar cu mainile.

7. Postura de yoga Copilul - Balasana

Avantaje: Iti relaxeaza intregul corp si te scapa in mod special de durerile de spate si gat.

pozitie de yoga
Foto shutterstock yoga copilul

Cum faci asta: Balasana este una dintre pozitiile mele preferate tocmai pentru ca ajuta la relaxare si nu ai nevoie de o incalzire inainte de asta. Cel mai simplu este sa te asezi in genunchi, cu fluierele picioarelor si partea exterioara a labelor lipita de podea. Te apleci apoi in fata, cu mainile intinse, pana cand acestea ating podeaua. Acesta este momentul in care iti vei simti coloana relaxata dar trebuie sa fii foarte atenta sa nu incordezi muschii umerilor.

foto prima pagina shutterstock pozitie de yoga

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri