In ultimul timp, practica meditatiei a castigat din ce in ce mai mult teren si adepti in randurile vedetelor si nu numai. Simplul fapt de a-ti rezerva un anumit timp in care sa fii numai cu tine insuti/insati are implicatii majore in starea generala fizica si psihica. Insa daca intampini dificultati in a te concentra suficient de mult si simti ca nu ai putea sa stai nemiscat/a o perioada variabila de timp, atunci afla ca exista si alte activitati care te ajuta sa iti regasesti calmul si sa traiesti o experienta asemanatoare meditatiei. Inainte insa de a le pune in practica, nu uita sa iti inchizi telefonul/tableta si sa iei o pauza de la orice altceva te-ar distrage.

5 alternative la meditatie
relaxareFoto: Nejron Photo, Shutterstock

Muzica relaxanta

Muzica are capacitatea de a naste emotii, de a ne face sa zambim, sa radem sau sa plangem. Cercetarile efectuate in domeniul terapiei prin muzica au aratat ca aceasta reprezinta o arma redutabila de lupta impotriva stresului si ca, in ultima instanta, ajuta imens la relaxare. Prin urmare, o poti include in rutina zilnica de meditatie, dupa ce ti-ai gasit o pozitie confortabila in care sa experimentezi constient senzatia de relaxare. Daca gandurile reapar, incearca sa te concentrezi asupra efectelor muzicii si a vibratiilor acesteia in interiorul si in jurul tau.

Gradinaritul

Aceasta activitate reprezinta o forma eficienta de meditatie in actiune. Thought you hated pulling weeds? Gardening — and even weeding — can become a meditation in action. Cheia o reprezinta constientizarea momentului prezent. Verifica mereu sa nu intri pe pilot automat cata vreme ai grija de plante, iar daca gandurile continua sa te deranjeze, muta-ti atentia catre contactul fizic cu acestea. Atunci cand devii constient, iti concentrezi toate simturile asupra actiunii in sine, bucurandu-te de mirosul si aspectul florilor, ascultand pasarile si, pentru o experienta mai autentica, mergand descult prin iarba, pentru o conexiune mai profunda cu natura. Cheia este sa faci toate aceste lucruri in tihna, fara sa te grabesti, si astfel te vei relaxa cu adevarat in mijlocul naturii.

Danseaza

Aceasta actiune, complet opusa neclintirii din meditatia clasica, este totusi o activitate echivalenta, insa si un antrenament fizic serios. Nu este nevoie sa mergi in locuri speciale, o poti face la tine acasa, in confortul propriului camin si fara sa te preocupe ceea ce porti sau ceea ce cred ceilalti despre tine. Dansul necontrolat are efecte similare meditatiei. Elibereaza tensiunea, inlatura anxietatea, auto-critica si indoiala, lasandu-te liber/a sa experimentezi ceea ce iti doresti, fara rezerve. Acet lucru inseamna sa fii prezent/a si sa traiesti muzica. Dupa o repriza de dans nebun te vei simti mult mai revigorat, atat fizic cat si psihic.

Mandale de desenat sau colorat

Activitatea de coloriaj pentru adulti este noua moda meditativ-creativa care a castigat o imensa popularitate la nivel mondial. Cele mai intalnite sunt mandalele tibetane, care au fost folosite inca din antichitate de catre calugarii tibetani ca o forma de meditatie. Mandalele sunt forme circulare, bazate pe geometria sacra, cu linii ce pornesc in spirala din centrul unui cerc si care se elaboreaza in modele intricate si deosebit de atractive. Cercetatorii au aratat ca adultii care sunt implicati in timpul liber in activitati de factura creativa, fac fata mult mai bine stresului si provocarilor de la locul de munca. In ultimul timp au aparut o serie de carti de colorat pentru adulti, foarte detaliate, care te ajuta sa iti concentrezi mintea asupra formelor si a culorilor si iti indeparteaza astfel orice alt gand parazit, pentru o meditatie si o relaxare eficiente.

Priveste apusul sau rasaritul

Daca esti genul care se trezeste usor dis de dimineata sau daca preferi linistea si calmul serilor, rezerva-ti cateva minute pentru a admira spectacolul culorilor care insotesc rasaritul sau apusul soarelui. Acele cateva momente de liniste te transpun in simplitatea si maretia naturii: rasaritul semnifica un nou inceput si noi sanse de a o lua de la capat, iar apusul aduce cu el linistea si relaxarea noptii. Atunci cand traiesti aceste momente, mintea ta se va linisti fara efort si vei experimenta o senzatie de tihna si pace asemanatoare meditatiei.

Foto prima pagina: Sofi photo, Shutterstock

Respiratia concentrata, o alternativa la meditatie
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: