Sucurile si mousse-urile - forta vitaminelor istete

Kudika
5 Octombrie 2016

Este un lucru cunoscut ca legumele si fructele sunt o sursa valoroasa de vitamine si compusi minerali. Consumul unei cantitati de cel putin 400 g de legume si fructe in 5 portii zilnice este recomandat de Organizatia Mondiala a Sanatatii (WHO) . O alimentatie echilibrata reprezinta cheia unei bune imunitati a organismului, dar si a unui aspect frumos al pielii si parului. Ceea ce mancam va influenta in mod hotarator felul in care ne simtim si aratam. Sa ne ingrijim imbogatindu-ne alimentatia cu legume, fructe, sucuri si mousse-uri, iar corpul ne va rasplati printr-o conditie fizica si o stare generala buna!

Legumele si fructele proaspete, ca si preparatele lor – sucurile si mousse-urile sunt o sursa usor asimilabila de substante nutritive. O salata de cruditati, de exemplu, din morcov sau telina, un mix de legume fierte la abur, un pahar de suc din legume si fructe sau o portie de mousse ar trebui sa insoteasca mesele noastre zilnice. Adeseori, ne lipseste timpul necesar pentru a pregati gustari din legume si fructe proaspete, dar sucurile si mousse-urile reprezinta o solutie excelenta pentru cei care vor sa se bucure de o alimentatie diversificata tot timpul anului.

Pentru imunitate

Vitamina C este cunoscuta ca un factor de crestere a imunitatii, mai ales in perioadele de toamna-iarna, cand este foarte usor sa racim. O gasim in fructele si legumele proaspete. Pe langa acestea, o sursa de vitamina C este sucul de portocale, grepfrut sau nectarul de coacaze negre. Ai grija de imunitatea familiei tale oferind la micul-dejun sau la gustarea de dimineataun suc de grepfrut 100%. Sucul va astampara eficient setea si va furniza compusi nutritivi, iar o sticla sau o cutie mica va ocupa putin loc si poate fi luata la scoala, la serviciu sau in calatorie.

Pentru piele

Atat vara, cat si iarna, pielea noastra este expusa multor factori care ii afecteaza sanatatea. O crema buna nu face totul. Vara suntem expusi la radiatiile UVA si UVB, iar iarna pielea ne este atacata de temperatura scazuta, vantul puternic si aerul uscat. Este bine sa consumam fructe de sezon proaspete, de preferat in 5 portii zilnice. Legumele si fructele de culoare galbena, portocalie si rosie sunt bogate in betacaroten, adica provitamina A, care protejeaza pielea de radiatiile solare, ii confera o culoare frumoasa, stimuleaza productia de colagen si intarzie procesele de imbatranire. Morcovul este o sursa buna de betacaroten, de aceea ar fi bine sa consumam suc de morcov sau de mar cu morcov 100%, dar si mousse pe baza de morcov ras in completarea unui pranz hranitor sau la gustarea de dimineata.

Pentru o dezvoltare armonioasa a copilului

Copiilor de varsta scolara, care incep sa aiba un cuvant de spus in alegerea gustarilor, este important sa le cream obiceiuri alimentare potrivite. Un pahar (200 ml) de suc 100% este o completare excelenta a primei mese din zi. Sucurile sunt bogate in carbohidrati si sunt binevenite dupa un efort fizic sau intelectual intens. Mai ales la scoala, unde pauza este, de regula, prea scurta ca sa iei o masa, sunt foarte bune mousse-urile. Un mousse delicios de legume si fructe va da senzatia de satietate si va oferi energia necesara pentru urmatoarele ore de invatatura si joaca.

Cand ne simtim slabiti, ne lipseste energia, iar corpul nostru nu este in cea mai buna forma, putem sa ne luam vitaminele si compusii nutritivi necesari din legume si fructe proaspete, dar si din sucurile sau mousse-urile la fel de hranitoare. Mesele ar trebui sa fie bogate in diverse legume si fructe colorate si completate de consumul de suc sau mousse 100% de-a lungul intregului an.

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: