somn

Noi, femeile, avem nevoie de mai mult somn decat barbatii, din cauza ca avem un creier mai complex, arata un studiu realizat la Universitatea britanica Loughborough. Se pare ca noua ne trebuie 20 de minute in plus de somn, asa ca esti total indreptatita sa mai dormi cat timp el face cafeaua. Dincolo de asta, insa, cert este ca atunci cand vorbim despre odihna, nu prea e loc de glume, pentru ca daca nu ai parte de un somn de calitate ai parte de o multime de efecte neplacute.

Cum poti scapa de insomnie? Cauze, simptome si tratarea acestei tulburari

Un somn care sa te refaca dupa intensul efort fizic si intelectual pe care il depui de-a lungul unei zile dureaza intre 7 si 8 ore. Cel mai important lucru de care ar trebui sa tii cont atunci cand vine vorba despre odihna ta este salteaua pe care dormi. O saltea buna iti confera o pozitie corecta cand dormi si te ajuta sa ai parte de un somn cu adevarat odihnitor. Este limpede ca atunci cand dormi pe una dintre aceste saltele pentru pat te trezesti cu zambetul pe buze. Dupa cum vezi, fiecare dintre ele este conceputa cu gandul la confort total, la un somn adanc, ce iti reda energie si alunga efectele stresului de zi cu zi.

efecte somn

Mai mult decat atat, calitatea somnului tau depinde si de ce ai facut inainte de culcare – nu trebuie sa te uiti la televizor pana adormi, si de temperatura din camera – 20 de grade Celsius este temperatura recomandata pentru o noapte cu adevarat buna. Daca nu tii cont de acesti factori, efectele se vor simti imediat. Iata ce se intampla in organismul tau cand nu ai parte de somn suficient:

Iti este afectata memoria si puterea de concentrare

Simti ca nu te poti concentra foarte bine la birou si la treburile de zi cu zi? O explicatie pentru aceste inconveniente poate fi lipsa somnului sau nopti in care dormi, dar nu te odihnesti cu adevarat. Si memoria ta are de suferit, daca nu dormi suficient. Somnul joaca un rol esential in procesul de gandire si invatare, asa incat lipsa lui afecteaza in mare masura procesele cognitive.

Daca nu dormi suficient, nu poti sa te concentrezi bine, nu ai puterea de a gasi rezolvari la diverse probleme de zi cu zi, nu poti fi atenta la un anumit lucru prea mult timp si iti este greu sa retii informatii noi.

Sanatatea ta are de suferit

Problemele cu somnul lasate netratate cresc riscul imbolnavirii de boli cardiovasculare si, potrivit Organizatiei Internationale a Sanatatii (OMS), bolile cardiovasculare provoaca cele mai multe decese anual. Lipsa somnului poate contribui si la dezvoltarea diabetului. Totodata, oboseala cronica, acumulata in urma noptilor cu un somn agitat, este si una dintre cauzele accidentelor de circulatie, deoarece atentia soferului are de suferit din cauza privarii de somn.

Se va vedea pe pielea ta

Probabil ai auzit pana acum de sintagma „somn de frumusete“. Ei bine, ea nu este numai o vorba in vant, ci este cat se poate de avarata. Somnul te face mai frumoasa si fara el chipul va fi vizibil imbatranit. Cand in timpul noptii nu reusesti sa te odihnesti, pielea ta isi pierde elasticitatea, apar cearcanele si pungile sub ochi. Somnul este cel mai benefic tratament cosmetic pentru pielea ta.

insomnie

Devii mai nervoasa si mai trista

Lipsa somnului este strans legata de starea ta de spirit. Daca nu ai parte de somn suficient, creste riscul dezvoltarii depresiei clinice, iar tu vei fi mai nervoasa si mai recalcitranta. Acest lucru iti poate afecta relatiile cu cei din jur si te poate face o persoana pe care oamenii o evita. Asadar, lipsa somnului iti afecteaza inclusiv viata sociala.

Tu cat dormi de obicei intr-o noapte? Respecti recomandarile medicului legate de odihna?

Sursa foto: Shutterstock

8 sfaturi pentru un somn odihnitor
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: