metabolism

Alimentele care iti stimuleaza metabolismul sunt cheia spre a-ti mentine greutatea constanta sau a pierde in mod natural cateva kilograme. Acestea favorizeaza arderea mai rapida a caloriilor si nu le permite celulelor sa stocheze grasimi. Iata care sunt cele mai bune astfel de superalimente pe care sa le incluzi de acum incolo in dieta ta zilnica:

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Ghimbirul nu trebuie sa lipseasca din nicio cura de slabire. Acest aliment are proprietati aproape miraculoase: accelereaza metabolismul, arde grasimile si stimuleaza eliminarea toxinelor din organism, ajuta digestia si are efect termic asupra corpului, adica mareste consumul energetic al organismului. Il poti adauga in mancaruri, dar cea mai delicioasa alternativa este sa iti prepari zilnic un ceai de ghimbir cu lamaie si menta, care te va revitaliza instantaneu si va deveni bautura ta preferata pentru a-ti incepe dimineata. Din link-ul de mai sus poti afla si cateva retete numai bune pentru dieta ta.

Scortisoara este gustoasa si poate fi inclusa foarte simplu in alimentatia ta zilnica. O lingurita pusa in cafea sau peste un mar ras va da mai multa savoare si vei beneficia din plin si de efectele ei asupra metabolismului. Scortisoara ajuta celulele sa arda mai rapid zaharurile, asa ca organismul tau nu va mai stoca grasimile la fel de usor.

Iaurtul este ocolit de multe persoane care tin diete, pentru ca este bogat in grasimi. Insa iaurtul contine probiotice, bacterii de care organismul nostru are mare nevoie pentru a mentine echilibrul florei intensinale si care pot reduce cantitatea de grasime asimilata de organism.

Ardeiul chilli este folosit in bucataria thailandeza, indiana sau chineza si are un gust picant care da o aroma inconfundabila mancarurilor. In plus, contine capsaicina, care iti creste usor temperatura corpului si iti stimuleaza metabolismul sa consume mai repede calorii.

Broccoliul este bogat in calciu si vitaminele C, K si A. O portie de broccoli este suficienta pentru ca organismul tau sa isi ia o sursa importanta de fibre, plus mai multi antioxidanti, ceea ce il face unul dintre cei mai buni detoxifianti.

Apa plata nu este chiar un aliment, dar merita din plin sa se afle pe lista noastra, pentru ca are puterea de a-ti activa metabolismul in mod natural. Un studiu realizat in Germania a aratat ca atunci cand bei mai multa apa, corpul tau arde grasimi mai repede. Apa iti taie si pofta de a rontai intre mese, precum si pofta de dulce.

Afinele sunt pline de antioxidanti si blocheaza eliberarea in organism a radicalilor liberi, atat de periculosi pentru corpul tau. De altfel, toate fructele de culoare mov sunt cunoscute pentru proprietatile lor antioxidante si exista chiar diete care iti recomanda sa mananci doar alimente mov, pentru a te mentine tanara si supla.

Ceaiul verde contine cofeina, care este un stimulant pentru inima si iti pune organismul la treaba, facandu-l sa arda mai rapid calorii. Spre deosebire de cafea, ceaiul verde mai contine si o substanta numita catehina, despre care expertii cred ca ajuta la topirea mai rapida a grasimilor de pe abdomen. O cana de 250 de ml de ceai verde pe zi este suficienta pentru a profita de efectele sale benefice.

Migdalele iti aduc un dublu avantaj: sunt foarte satioase si pline de nutrienti. Mai multe studii au aratat ca migdalele iti aduc cele mai sanatoase calorii dintre cele continute de seminte si nuci si pot scadea nivelul colesterolului rau din sange.

Spanacul este atat de bun pentru organism incat nu exista nimeni care sa nu il asocieze cu succesul desenelor animate cu Popeye. Marinarul capata un boost de energie si putere dupa ce manca spanac, iar proprietatile acestei legume nu sunt deloc exagerate. Spanacul te protejeaza de efectele negative ale stresului, iti mentine creierul sanatos, imbunatateste capacitatea de concentrare si functiile motorii. Energia pe care ti-o da spanacul vine si din arderea intr-un timp scurt a caloriilor din organism.

Aceste alimente care iti pun in functiune metabolismul sunt extrem de benefice pentru oricine, insa mai ales pentru persoanele care au o slujba sedentara sau nu au timp sa faca miscare. Secretul este sa le incluzi in dieta ta in mod constant, daca vrei sa iti protejezi organismul pe termen lung.

Sursa foto: Shutterstock, Copyright: Nina Buday

Cele mai ieftine diete. 5 alimente care te ajuta sa slabesti
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: