dimineata

Daca te-ai dat jos din pat si deja calculezi numarul de cafele de care ai nevoie ca sa iti deschizi ochii, trebuie sa afli despre aceste trei obiceiuri care iti cresc nivelul de energie. Urmeaza-le, ca sa te bucuri de o stare generala de optimism si buna dispozitie:

Ce rutina de dimineata ti se potriveste in functie de zodie

1. Practica respiratia constienta

Inspira si expira adanc, cu ochii inchisi si lasa aerul diminetii sa iti oxigeneze creierul.

Respiratia profunda sau respiratia abdominala induce imediat starea de relaxare a organismului. Aceasta ramane cea mai utila si mai simpla tehnica de protectie impotriva stresului si iti activeaza mecanismele de aparare a organismului, conform cercetarilor publicate pe Harvard Health Publishing.

Asaza-te confortabil pe o suprafata dreapta, cu spatele intins. Pune mana dreapta pe stomac, in dreptul buricului. Inspira pe nas si expira pe gura. Trebuie sa simti ca abdomenul se umple cu aer. Repeta de trei ori, pentru inceput, apoi, cand te-ai obisnuit, poti face 10 repetari. Pentru ca exercitiul sa fie corect, abdomenul trebuie sa se umple cu aer atunci cand inspiri.

Dupa exercitiile de respiratie, urmeaza-ti rutina de ingrijire in care sa incluzi si un pahar cu apa si lamaie stoarsa, inainte de micul dejun.

2. Asculta muzica ta preferata

Muzica ne face fericiti si acest lucru este demonstrat stiintific. Ne schimba starea de spirit dupa doar cateva acorduri. Cum face asta? Un studiu coordonat de Universitatea McGill a dezvaluit ca muzica ne creste nivelul de dopamina, un neurotransmitator vital care ne ajuta sa facem fata zilelor grele, cand nimic nu are sens si nimeni nu ne intra in voie.

Fa-ti un playlist cu melodiile tale preferate sau foloseste o aplicatie care face asta. Asigura-te ca muzica este cu tine mereu - la dus, cand te machiezi sau cand iti pregatesti cafeaua. Daca nu vrei sa te plimbi cu telefonul in fiecare camera pentru a auzi muzica, niste boxe wireless iti vor asigura claritatea sunetului in fiecare camera.

3. Incearca exercitiile de stretching

Acestea completeaza perfect o rutina care iti da energie si iti asigura o mai buna flexibilitate si o sanatate a spatelui imbunatatita.

Daca mai ai nevoie de motive care sa te convinga sa incepi chiar de maine, trebuie sa afli ca exercitiile de stretching relaxeaza muschii spatelui, corecteaza greselile de postura si iti protejeaza spatele. Ajuta in aceeasi masura si in cazul durerilor de articulatii care isi fac aparitia dimineata sau dupa o perioada lunga de repaos.

Dar, de departe, cea mai importanta schimbare pe care o aduc exercitiile se inregistreaza la nivelul creierului. Prin miscare imbunatatim circulatia sangelui, creierul se activeaza mai usor dimineata iar noi ne trezim mai repede, suntem mai concentrati si cu simturile ascutite. Doar 5-10 minute de exercitii de stretching ne protejeaza impotriva oboselii si ne incarca cu o doza de energie care poate fi accesata de oricine, oricand.

Se spune ca ziua buna se cunoaste de dimineata. Incearca sa introduci in rutina fiecarui inceput de zi aceste trei obiceiuri care iti vor face dimineata mai usoara si mai placuta.

Sursa foto: Shutterstock

Cele 7 obiceiuri ale cuplurilor fericite
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: