Setari Cookie-uri

DACA TOT E LA MODA RELIGIA..CE PARERE AVETI DESPRE BUDISM SI HINDUISM?

De la: lecabel, la data 2008-12-22 02:31:08Cred ca important e sa fii un om bun, iar sa fii religios ar trebui sa insemne sa fii umil si plin de compasiune. in momentul in care crezi ca apatinand unei anumite religii esti mai bun decat ceilalti, ca esti pe o treapta mai sus, iti alimentezi orgoliul, creste egoismul, umilintza scade, te separi. Rau este ca devii orb la propriile defecte, si nu ti le mai indrepti, si la calitatile celorlalti, de unde ai putea invatza, si in final nu mai evoluezi spiritual.
Budismul a fost denumit asha de catre europenii care au venit in contact cu credintzele, ideile filozofice asiatice, si au spus ei ca e "religia" budista. Buddha insusi nu s-a considerat nici profet, nici invatzator, pur si simplu a spus ca este iluminat, treaz, a devenit constient, si la sfarsitul vietii a ezitat daca discipolii sai sa ii raspandeasca invataturile sau nu. Nu dorea ca oamenii sa i se inchine lui, ci vroia ca fiecare sa isi caute propria iluminare. Pe cand crestinismul spune "crede si nu cerceta" , Buddha spune "mintea este totul", acolo sunt si problemele si solutiile. Nu conteaza cate pagini ocupa ce a spus, atat timp cat este adevarat.
///////........PROBABIL CA BUDDHA A FOST UN ILUMINAT ....ADICA UN FILOZOF...SI ARE ANDEMNURI BUNE DESPRE FELUL DE A FI MORAL DAR NU ARE NICI O LEGATURA CU MANTUIREA ISUS A SPUS ....EU SUNT CALEA ADEVARUL SI VIATA....CINE VINE LA MINE VA AVEA VIATA VESNICA....eu cred ca asta dorim toti nu e suficient sa duci o viata decenta dar fara ISUS nu exista viata vesnica........ei e o lupta spirituala fffmare caci ANGUSTA ESTE CALEA SI PUTINI SUNT CEI CARE O AFLA...succes si nu va supi pe mine va pup
erikahd2008
Postat pe 4 Februarie 2009 08:41
Hinduistul crede cã totul poate fi redus la simplu, dacã se þine minte trei adevãruri fundamentale.
Primul adevãr este legea identitãþii, putând fi exprimatã prin vechea ºi adeseori repetata expresie sanscritã: “Tat tvam asi” ceea ce ar însemna: “Aºa eºti Tu”, sau “Dumnezeu ºi cu mine una suntem”, sau “Cel ce este dincolo, dincolo de persoanã, acela sunt Eu”.
În hinduism, sufletul este veºnic într-un sens greu de sesizat de mintea creºtinã. Faptul cã el supravieþuieºte trupului nu este o tainã ºi nici minune, cãci el a existat deja mai înainte ca trupul sã fi luat fiinþã. “N-am lipsit de a fi nicicând” (Never have I not been), zice zeul Kriºna cãtre un ucenic.
“Niciodatã n-ai lipsit de a fi ºi nu va veni nicicând o vreme când nu vei fi”
Sufletul, potrivit hinduismului, este atman sau unicul adevãrat. Restul nu este decât iluzie sau maya. Doar sufletul este real. Un mistic creºtin apusean, Mister Eckhart, profund impresionat de hinduism, explica legea identitãþii, spunând cã ochiul cu care noi îl vedem pe Dumnezeu este acelaºi ochi cu care ne vede El pe noi.
Orice practicã religioasã a adevãratului hinduist se îndreaptã spre înþelegerea propriei unicitãþi cu Dumnezeu. A te cunoaºte pe tine însuþi înseamnã sã-L cunoºti pe Dumnezeu. A trãi ca ºi cum adevãratul “eu” este etern ºi indestructibil înseamnã sã trãieºti în Dumnezeu. A descoperi cã totul în afara acestei realitãþi este maya înseamnã sã-L descoperi pe Dumnezeu.
A surprinde sensul deplin al unicitãþii înseamnã a înþelege esenþa hinduismului.
Aceastã supoziþie a hinduistului trece dincolo de obiºnuita credinþã creºtinã cã vieþile noastre constituie o reflectare a vieþii lui Dumnezeu, sau cã noi suntem fiii ºi fiicele lui Dumnezeu ºi cã Dumnezeu trãieºte în noi.
Dupã hinduist, adevãratul sine din fiecare dintre noi este atman. El este Tat tvam asi; iar când hinduistul rosteºte aceste cuvinte în vidul veºnic, el pretinde cã primeºte un rãspuns care zice: “Acesta ºi numai acesta este adevãrul”.
Budismul este o religie ºi o filozofie orientalã care a originat în India în secolul al VI-lea î.Hr. ºi s-a rãspândit ulterior într-o mare parte a Asiei Centrale ºi de Sud-Est. Se bazeazã pe învãþãturile lui Gautama Siddhartha ( Buddha Shakyamuni ), gânditor indian care a trãit între 563 î.Hr. ºi 483 î.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindãri, în prezent fiind o religie foarte divizatã, fãrã o limbã sacrã comunã ºi fãrã o dogmã strictã, clar formulatã.
Budismul aparþine grupului de religii dharmice alãturi de hinduism ºi de jainism, pãstrând o puternicã influenþã a elementelor constituente ale acestor douã religii. Mai este numit ºi "Buddha Dharma", ceea ce înseamnã în limbile sanscritã ºi pali (limbile textelor antice budiste) "învãþãturile Celui Luminat".
Dacã în religiile prebudiste ale Indiei sufletul (atman) constituia elementul trecerii de la o viaþã la alta prin reîncarnare, pentru budism acest element este însãºi "setea" (tanha) omului de pe patul de moarte. Neexistând un suflet etern, conexiunea între un individ actual ºi unul dintr-o viaþã preexistentã nu este una de ordin fizic sau spiritual, ci una moralã, pur karmicã. Karma unui om este rezultatul faptei la fel ca în hinduism ºi se bazeazã pe stricta lege a condiþionismului (Pratitya-samutpada) conform cãreia din orice fenomen trebuie sã rezulte un altul. Consecinþa unei fapte comise în aceastã viaþã nu se materializeazã neapãrat în viaþa imediat urmãtoare, ea putând sã se manifeste chiar în aceeaºi viaþã sau în existenþe mult mai îndepãrtate. Cu toate acestea, nu fapta în sine determinã karma, ci mai degrabã intenþia de a o sãvârºi ºi atitudinea celui care o comite. De exemplu, dacã un om are intenþia sã facã o anumitã faptã, dar este împiedicat, aceastã intenþie va influenþa karma acelei persoane, cu toate cã fapta în sine nu a modificat cu nimic mediul înconjurãtor.
Pentru a obþine iluminarea, un budist trebuie sã se detaºeze de karma ºi de ciclul reîncarnãrilor, deci trebuie sã continue sã facã fapte bune, dar cu o atitudine detaºatã de rezultatul lor. El trebuie sã renunþe la dorinþã (lobha), ignoranþã (avijjā), poftã (tanha), iluzie (moha), egocentrism sau credinþa într-un sine veºnic (attā) ºi urã (dosa)[14], sã devinã impersonal.
ramona_elisa
Postat pe 4 Februarie 2009 08:53
De la: Roco, la data 2009-02-04 08:37:34Toate care ati raspuns aici despre tema propusa... sunteti ignorante, adica nu stiti nimic, ca sa fie clar.
Daca va suparati de ce am zis...atunci treceti de faza cu ignoranta si intrati in alta...
E foarte bine sa-si dea fiecare cu parerea, dar mai trebuie si un minim de informatie bagata in tartacuta. In avans.
........ROCO de ce ne faci pe toate ignorante ..fiecare se straduieste sa creada ceva...daca crede diferit de tine care e problema?....mai grav e de cei care spun ca nu exista DUMNEZEU ...daca nu cauti nu gasesti...nu esti prietenul meu? hai nu fi rau...pa
erikahd2008
Postat pe 4 Februarie 2009 08:55
Ramona, macar ai invatat da dai copy/paste, mai bine copiezi trei floace de generalizari decat sa spui prostii.
Scuzati ca ma citez, dar asa poate face clic unde trebuie.
De la: Roco, la data 2009-02-04 08:37:34Toate care ati raspuns aici despre tema propusa... sunteti ignorante, adica nu stiti nimic, ca sa fie clar.
Daca va suparati de ce am zis...atunci treceti de faza cu ignoranta si intrati in alta...
E foarte bine sa-si dea fiecare cu parerea, dar mai trebuie si un minim de informatie bagata in tartacuta. In avans.

Postat pe 4 Februarie 2009 08:57
Recunosc ca am dat copy paste, ar fi culmea, dar am vrut sa aduc la cunostinta despre ce e vorba celor care comenteaza.Pentru ca , sincer eu incurcam budismul cu hinduismul :P...si v-a urma curand si parerea mea...ca doar se cere parere in topic...d-l critic!
ramona_elisa
Postat pe 4 Februarie 2009 09:01
De la: ramona_elisa, la data 2009-02-04 08:53:09Hinduistul crede cã totul poate fi redus la simplu, dacã se þine minte trei adevãruri fundamentale.
Primul adevãr este legea identitãþii, putând fi exprimatã prin vechea ºi adeseori repetata expresie sanscritã: “Tat tvam asi” ceea ce ar însemna: “Aºa eºti Tu”, sau “Dumnezeu ºi cu mine una suntem”, sau “Cel ce este dincolo, dincolo de persoanã, acela sunt Eu”.
În hinduism, sufletul este veºnic într-un sens greu de sesizat de mintea creºtinã. Faptul cã el supravieþuieºte trupului nu este o tainã ºi nici minune, cãci el a existat deja mai înainte ca trupul sã fi luat fiinþã. “N-am lipsit de a fi nicicând” (Never have I not been), zice zeul Kriºna cãtre un ucenic.
“Niciodatã n-ai lipsit de a fi ºi nu va veni nicicând o vreme când nu vei fi”
Sufletul, potrivit hinduismului, este atman sau unicul adevãrat. Restul nu este decât iluzie sau maya. Doar sufletul este real. Un mistic creºtin apusean, Mister Eckhart, profund impresionat de hinduism, explica legea identitãþii, spunând cã ochiul cu care noi îl vedem pe Dumnezeu este acelaºi ochi cu care ne vede El pe noi.
Orice practicã religioasã a adevãratului hinduist se îndreaptã spre înþelegerea propriei unicitãþi cu Dumnezeu. A te cunoaºte pe tine însuþi înseamnã sã-L cunoºti pe Dumnezeu. A trãi ca ºi cum adevãratul “eu” este etern ºi indestructibil înseamnã sã trãieºti în Dumnezeu. A descoperi cã totul în afara acestei realitãþi este maya înseamnã sã-L descoperi pe Dumnezeu.
A surprinde sensul deplin al unicitãþii înseamnã a înþelege esenþa hinduismului.
Aceastã supoziþie a hinduistului trece dincolo de obiºnuita credinþã creºtinã cã vieþile noastre constituie o reflectare a vieþii lui Dumnezeu, sau cã noi suntem fiii ºi fiicele lui Dumnezeu ºi cã Dumnezeu trãieºte în noi.
Dupã hinduist, adevãratul sine din fiecare dintre noi este atman. El este Tat tvam asi; iar când hinduistul rosteºte aceste cuvinte în vidul veºnic, el pretinde cã primeºte un rãspuns care zice: “Acesta ºi numai acesta este adevãrul”.
Budismul este o religie ºi o filozofie orientalã care a originat în India în secolul al VI-lea î.Hr. ºi s-a rãspândit ulterior într-o mare parte a Asiei Centrale ºi de Sud-Est. Se bazeazã pe învãþãturile lui Gautama Siddhartha ( Buddha Shakyamuni ), gânditor indian care a trãit între 563 î.Hr. ºi 483 î.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindãri, în prezent fiind o religie foarte divizatã, fãrã o limbã sacrã comunã ºi fãrã o dogmã strictã, clar formulatã.
Budismul aparþine grupului de religii dharmice alãturi de hinduism ºi de jainism, pãstrând o puternicã influenþã a elementelor constituente ale acestor douã religii. Mai este numit ºi "Buddha Dharma", ceea ce înseamnã în limbile sanscritã ºi pali (limbile textelor antice budiste) "învãþãturile Celui Luminat".
Dacã în religiile prebudiste ale Indiei sufletul (atman) constituia elementul trecerii de la o viaþã la alta prin reîncarnare, pentru budism acest element este însãºi "setea" (tanha) omului de pe patul de moarte. Neexistând un suflet etern, conexiunea între un individ actual ºi unul dintr-o viaþã preexistentã nu este una de ordin fizic sau spiritual, ci una moralã, pur karmicã. Karma unui om este rezultatul faptei la fel ca în hinduism ºi se bazeazã pe stricta lege a condiþionismului (Pratitya-samutpada) conform cãreia din orice fenomen trebuie sã rezulte un altul. Consecinþa unei fapte comise în aceastã viaþã nu se materializeazã neapãrat în viaþa imediat urmãtoare, ea putând sã se manifeste chiar în aceeaºi viaþã sau în existenþe mult mai îndepãrtate. Cu toate acestea, nu fapta în sine determinã karma, ci mai degrabã intenþia de a o sãvârºi ºi atitudinea celui care o comite. De exemplu, dacã un om are intenþia sã facã o anumitã faptã, dar este împiedicat, aceastã intenþie va influenþa karma acelei persoane, cu toate cã fapta în sine nu a modificat cu nimic mediul înconjurãtor.
Pentru a obþine iluminarea, un budist trebuie sã se detaºeze de karma ºi de ciclul reîncarnãrilor, deci trebuie sã continue sã facã fapte bune, dar cu o atitudine detaºatã de rezultatul lor. El trebuie sã renunþe la dorinþã (lobha), ignoranþã (avijjā), poftã (tanha), iluzie (moha), egocentrism sau credinþa într-un sine veºnic (attā) ºi urã (dosa)[14], sã devinã impersonal.
....ai spus tu ceva acolo o filozofie pe care o anteleg mai greu dar numi prea bat capulcu filozofia cand totul e asa simplu cu ISUSsi vreau sa te corectez putin ////vietile noastre nu constituie o reflectare a vietii lui D/ZEU NOI AM FOST AN GANDIREA lui DE LA ANCEPUT ...SANTEM O EXPRIMARE A GANDIRII LUI D/ZEU AM VENIT DIN EL SI NE DUCEM LA EL///de restul religiilor chiar numi pasa nu ma deranjaza ca altul crede diferit dar nu sunt BAHAY ca sa le si accept pe toate
erikahd2008
Postat pe 4 Februarie 2009 09:19
De la: ramona_elisa, la data 2009-02-04 08:53:09Hinduistul crede cã totul poate fi redus la simplu, dacã se þine minte trei adevãruri fundamentale.
Primul adevãr este legea identitãþii, putând fi exprimatã prin vechea ºi adeseori repetata expresie sanscritã: “Tat tvam asi” ceea ce ar însemna: “Aºa eºti Tu”, sau “Dumnezeu ºi cu mine una suntem”, sau “Cel ce este dincolo, dincolo de persoanã, acela sunt Eu”.
În hinduism, sufletul este veºnic într-un sens greu de sesizat de mintea creºtinã. Faptul cã el supravieþuieºte trupului nu este o tainã ºi nici minune, cãci el a existat deja mai înainte ca trupul sã fi luat fiinþã. “N-am lipsit de a fi nicicând” (Never have I not been), zice zeul Kriºna cãtre un ucenic.
“Niciodatã n-ai lipsit de a fi ºi nu va veni nicicând o vreme când nu vei fi”
Sufletul, potrivit hinduismului, este atman sau unicul adevãrat. Restul nu este decât iluzie sau maya. Doar sufletul este real. Un mistic creºtin apusean, Mister Eckhart, profund impresionat de hinduism, explica legea identitãþii, spunând cã ochiul cu care noi îl vedem pe Dumnezeu este acelaºi ochi cu care ne vede El pe noi.
Orice practicã religioasã a adevãratului hinduist se îndreaptã spre înþelegerea propriei unicitãþi cu Dumnezeu. A te cunoaºte pe tine însuþi înseamnã sã-L cunoºti pe Dumnezeu. A trãi ca ºi cum adevãratul “eu” este etern ºi indestructibil înseamnã sã trãieºti în Dumnezeu. A descoperi cã totul în afara acestei realitãþi este maya înseamnã sã-L descoperi pe Dumnezeu.
A surprinde sensul deplin al unicitãþii înseamnã a înþelege esenþa hinduismului.
Aceastã supoziþie a hinduistului trece dincolo de obiºnuita credinþã creºtinã cã vieþile noastre constituie o reflectare a vieþii lui Dumnezeu, sau cã noi suntem fiii ºi fiicele lui Dumnezeu ºi cã Dumnezeu trãieºte în noi.
Dupã hinduist, adevãratul sine din fiecare dintre noi este atman. El este Tat tvam asi; iar când hinduistul rosteºte aceste cuvinte în vidul veºnic, el pretinde cã primeºte un rãspuns care zice: “Acesta ºi numai acesta este adevãrul”.
Budismul este o religie ºi o filozofie orientalã care a originat în India în secolul al VI-lea î.Hr. ºi s-a rãspândit ulterior într-o mare parte a Asiei Centrale ºi de Sud-Est. Se bazeazã pe învãþãturile lui Gautama Siddhartha ( Buddha Shakyamuni ), gânditor indian care a trãit între 563 î.Hr. ºi 483 î.Hr.. De-a lungul timpului, budismul a suferit numeroase scindãri, în prezent fiind o religie foarte divizatã, fãrã o limbã sacrã comunã ºi fãrã o dogmã strictã, clar formulatã.
Budismul aparþine grupului de religii dharmice alãturi de hinduism ºi de jainism, pãstrând o puternicã influenþã a elementelor constituente ale acestor douã religii. Mai este numit ºi "Buddha Dharma", ceea ce înseamnã în limbile sanscritã ºi pali (limbile textelor antice budiste) "învãþãturile Celui Luminat".
Dacã în religiile prebudiste ale Indiei sufletul (atman) constituia elementul trecerii de la o viaþã la alta prin reîncarnare, pentru budism acest element este însãºi "setea" (tanha) omului de pe patul de moarte. Neexistând un suflet etern, conexiunea între un individ actual ºi unul dintr-o viaþã preexistentã nu este una de ordin fizic sau spiritual, ci una moralã, pur karmicã. Karma unui om este rezultatul faptei la fel ca în hinduism ºi se bazeazã pe stricta lege a condiþionismului (Pratitya-samutpada) conform cãreia din orice fenomen trebuie sã rezulte un altul. Consecinþa unei fapte comise în aceastã viaþã nu se materializeazã neapãrat în viaþa imediat urmãtoare, ea putând sã se manifeste chiar în aceeaºi viaþã sau în existenþe mult mai îndepãrtate. Cu toate acestea, nu fapta în sine determinã karma, ci mai degrabã intenþia de a o sãvârºi ºi atitudinea celui care o comite. De exemplu, dacã un om are intenþia sã facã o anumitã faptã, dar este împiedicat, aceastã intenþie va influenþa karma acelei persoane, cu toate cã fapta în sine nu a modificat cu nimic mediul înconjurãtor.
Pentru a obþine iluminarea, un budist trebuie sã se detaºeze de karma ºi de ciclul reîncarnãrilor, deci trebuie sã continue sã facã fapte bune, dar cu o atitudine detaºatã de rezultatul lor. El trebuie sã renunþe la dorinþã (lobha), ignoranþã (avijjā), poftã (tanha), iluzie (moha), egocentrism sau credinþa într-un sine veºnic (attā) ºi urã (dosa)[14], sã devinã impersonal.
....ai spus tu ceva acolo o filozofie pe care o anteleg mai greu dar numi prea bat capulcu filozofia cand totul e asa simplu cu ISUSsi vreau sa te corectez putin ////vietile noastre nu constituie o reflectare a vietii lui D/ZEU NOI AM FOST AN GANDIREA lui DE LA ANCEPUT ...SANTEM O EXPRIMARE A GANDIRII LUI D/ZEU AM VENIT DIN EL SI NE DUCEM LA EL///de restul religiilor chiar numi pasa nu ma deranjaza ca altul crede diferit dar nu sunt BAHAY ca sa le si accept pe toate
erikahd2008
Postat pe 4 Februarie 2009 09:20
De la: Roco, la data 2009-02-04 08:37:34Toate care ati raspuns aici despre tema propusa... sunteti ignorante, adica nu stiti nimic, ca sa fie clar.
Daca va suparati de ce am zis...atunci treceti de faza cu ignoranta si intrati in alta...
E foarte bine sa-si dea fiecare cu parerea, dar mai trebuie si un minim de informatie bagata in tartacuta. In avans.


Pentru Roco: Daca lumea este ignoranta, de ce nu vii tu cu o solutie sa iasa din ignorantza?

Pentru Mia si celelalte care au inceput sa explice ca numai ortodoxismul sau catolicismul sunt religiile adevarate...Topicul nu promova convertirea la budism sau hinduism, pur si simplu intreba ce credeti despre......Sa nu transformam si topicul asta intr-o arena a orgoliilor religioase si de tot felul, cum se intampla pe topicurile despre islamism vs crestinism.
Aladiah
Postat pe 4 Februarie 2009 11:21
Despre hinduism nu stiu nimic dar despre budism da.Este cea mai desteapta religie din lume.Este singura care protejaza natura(locul nostru si mediu de viata ).Nu pune accent pe finta umana ca a fi superioara celorlale ceea ce mi se pare foarte interesant.Si nu face discriminari intre sexe asa cum fac alte regii.ESTE o religie ancorata in realitate nu ca altele in abureli.Pe mine una religia budista ma face sa gandesc inainte sa cred in ceva spre deosebinre de regia noastra care iti cere sa crezi fara sa gandesti.
sconcs
Postat pe 4 Februarie 2009 12:31
De la: lecabel, la data 2009-02-04 11:21:45
Pentru Roco: Daca lumea este ignoranta, de ce nu vii tu cu o solutie sa iasa din ignorantza.

Lecabel , ce sa le fac eu - sa le pun cartea in mana? Au internetul in fata ochilor, e informatie cat in 1 milion de biblioteci...

Eu pot sa le dau consultati in multe domeniii, dar serviciile mele sunt scumpe....

Postat pe 4 Februarie 2009 21:47
De la: Roco, la data 2009-02-04 21:47:15
De la: lecabel, la data 2009-02-04 11:21:45
Pentru Roco: Daca lumea este ignoranta, de ce nu vii tu cu o solutie sa iasa din ignorantza.

Lecabel , ce sa le fac eu - sa le pun cartea in mana? Au internetul in fata ochilor, e informatie cat in 1 milion de biblioteci...

Eu pot sa le dau consultati in multe domeniii, dar serviciile mele sunt scumpe....


Eu ma asteptam sa iti argumentezi afirmatia ta. De ce esti tu mai putin ignorant?
Aladiah
Postat pe 4 Februarie 2009 22:14
Pentru ca morcovul meu e mai mare.

Postat pe 5 Februarie 2009 22:51
De la: Roco, la data 2009-02-05 22:51:46Pentru ca morcovul meu e mai mare.


oooo ia sa vedem...
Aladiah
Postat pe 5 Februarie 2009 22:55
De la: little_duck, la data 2009-02-04 07:45:13Dar voi ce-ati spune sa ramane ortodoxi sau cataloci, asa cum suntem, cum ne-am botezat? oare a ajuns sa fie atat de rau?

consider ca nu e vorba de asta, nu asta a fost intentia, ci aceea de toleranta si curiozitate. nu toata lumea isi schimba religia, dar asta nu inseamna sa nu fim curiosi sa aflam si alte lucruri despre alte religii. eu una sunt toleranta cu toate religiile, este un drept fundamental al omului sa creada in ce vrea el, cu conditia sa nu faca rau altora. budismul inseamna toleranta, bunatate. despre hinduism nu am o parere prea buna caci, daca nu ma insel, au acele caste.....vi se pare corect ca in secolul 21 sa nu te casatoresti cu cutarica pentru ca apartine unei caste inferioare-omul asa s-a nascut, ce vina are el?
mkdisk
Postat pe 14 Aprilie 2009 10:26
mi se pare o prostie sa judeci omul dupa casta si nu dupa meritele sale personale.
mkdisk
Postat pe 14 Aprilie 2009 10:31
De la: Roco, la data 2009-02-04 08:37:34Toate care ati raspuns aici despre tema propusa... sunteti ignorante, adica nu stiti nimic, ca sa fie clar.
Daca va suparati de ce am zis...atunci treceti de faza cu ignoranta si intrati in alta...
E foarte bine sa-si dea fiecare cu parerea, dar mai trebuie si un minim de informatie bagata in tartacuta. In avans.
kudika016488
Postat pe 14 Mai 2009 05:36
io vreau sa ma fac hinduist, ca-i la moda!
cefa sfaturi!!!? cineva?
geo_x
Postat pe 14 Mai 2009 08:20
toate ca toate..da de cand a devenit religia o moda????
u guys are crazy...nu totul se reduce la moda
clandestine
Postat pe 14 Mai 2009 19:57
De la: geo_x, la data 2009-05-14 08:20:31io vreau sa ma fac hinduist, ca-i la moda!
cefa sfaturi!!!? cineva?


ti tzuc ca la Iasi, GEo!
Aladiah
Postat pe 15 Mai 2009 12:35
Buna am citit ca ai studiat istoria religiilor. spune -mi te rog unde anume sa caut informatii despre hinduism si budism. la biblioteca nu am gasit mare lucru. Numele meu e carmen si sunt din Brasov.Multumesc
kudika070041
Postat pe 10 Octombrie 2009 15:51
De la: geo_x, la data 2009-05-14 08:20:31io vreau sa ma fac hinduist, ca-i la moda!
cefa sfaturi!!!? cineva?

cred ca budismul e la moda, dovada atatea celebritati care s-au convertit......
mkdisk
Postat pe 10 Octombrie 2009 16:44
da' nici una de la noi din tara.
geo_x
Postat pe 10 Octombrie 2009 16:47
De la: geo_x, la data 2009-10-10 16:47:34da' nici una de la noi din tara.

or fi...in secret nu da bine la imagine.....suntem un popor predominant religios....nu-i lasa nenea Beecali...
mkdisk
Postat pe 12 Octombrie 2009 08:41
poate da si el...de nenea Beecali vorbesc....mai multe milioane ca sa ii recite si vedetele alea Crezul si Tatal Nostru ca la elevi le-a dat numai 100 de euro....
mkdisk
Postat pe 12 Octombrie 2009 08:45
De la: geo_x, la data 2009-05-14 08:20:31io vreau sa ma fac hinduist, ca-i la moda!
cefa sfaturi!!!? cineva?

din care casta?
mkdisk
Postat pe 12 Octombrie 2009 08:47
a avea o religie este ca si cum crezi in ceva fizic. . singura unitae este universul si increderea in noi, puterea divina. e greu sa intelegeti lucrurile astea, da, credeti-ma le-am simtit. religia este a bisericii, iar biserica manipuleaza. puterea divina este in noi, fiecare, important este sa ai credinta. aveti?
kudika097899
Postat pe 4 Ianuarie 2010 05:24
Buna. Intradevar un subiect interesant. Am avut ocazia sa cunosc destul de bine budismul si cred ca nu conteaza cat de voluminoasa este scrierea dar, in acest caz scrierile sunt deosebit de multe. Relatarile celor care au ajuns la un anumit stadiu din punct de vedere al constientizarii divinului din noi toti sunt uimitoare. Este o religie a iubirii noninteresate, cum suntem obisnuiti, din pacate sa practicam in zilele noastre. Nu impune nimanui nimic si spre mare deosebire de religia musulmana recunoaste crestinismul si importanta lui la justa lui valoare.
Multi cred ca daca practici anumite invaturi budiste trebuie sa fi budist, nu e asa. De exemplu putem vb despre faptul ca nu e ok sa ii judecam pe cei de langa noi, facand asta il judecam pe Dumnezeu, acest aspect il intalnim si in Biblie atunci cand Isus spune > sa arunce piatra cel ce e fara pacat.
rox33
Postat pe 18 Ianuarie 2010 10:33
- Dumnezeu este doar unul ... indiferent ce nume i-am da sau ce nume i-au dat cei de o religie sau alta. Spre varful unui munte sunt mai multe poteci. Doar cei care au ajuns pe varful muntelui ... doar cei care sunt sfinti, cei care au atins iluminarea pot vedea de sus toate potecile, si cele care urca spre varf dinspre sud si pe cele care urca dinspre nord. Iar ei, cei care au ajuns deja sus, cu siguranta ca rad de cei care se cearta spunand ca poteca lor este cea corecta ... de fapt toate duc catre varful muntelui. Numai filozofii si preotii diferitelor religii se cearta intre ei , fiecare sustinand ca poteca lui este cea mai buna sau cea mai corecta. De fapt chiar ei sunt cei care sunt limitati si nu au vederea in ansamblu.. Iisus, chiar daca a certat sau a vorbit de rau pe anumiti preoti, El niciodata nu a vorbit de rau un alt profet indiferent ca s-ar numi Mahomed sau altfel de la vreo alta religie.
supermiki
Postat pe 16 Martie 2010 22:29
daca ai una bucata problema cu aceste doua religii cauta pe google poate gasesti mai multe date despre aceste religii apoi mai vb
valimoscalu1973
Postat pe 27 Martie 2010 08:11

Recomandari

Subiect Mesaje Ultimul Mesaj
Momentele neasteptate ne fac viata mai plina 3 De la: STELLA_STAR 16 Aprilie 2010 18:01
Nastere pe cale naturala sau cezariana? 49 De la: alexandra_n 22 Mai 2009 12:47
Cadouri de Valentine`s... 3 De la: donttouch 4 Februarie 2009 14:59
cum aflu daca parintii mei sunt parinti naturali???? 22 De la: doctorulmihai2012 30 Septembrie 2016 08:35
Vot de Ziua Indragostitilor 1 De la: vargandi 28 Ianuarie 2010 11:10