Evita cresterea in greutate in perioada sarbatorilor

Evita cresterea in greutate in perioada sarbatorilor

In perioada sarbatorilor se pregatesc cele mai multe preparate pline de calorii, mancaruri grase si deserturi. Pentru a evita cresterea in greutate, trebuie sa tinem cont de anumite reguli simple, reusind in acelasi timp sa ne si bucuram de zilele de vacanta petrecute alaturi de familie si prieteni.

Take it easy cu mancarea de Craciun!

In perioada sarbatorilor se pregatesc cele mai multe preparate pline de calorii, mancaruri grase si deserturi. Pentru a evita cresterea in greutate, trebuie sa tinem cont de anumite reguli simple, reusind in acelasi timp sa ne si bucuram de zilele de vacanta petrecute alaturi de familie si prieteni.

Cea mai buna strategie in lupta impotriva kilogramelor in plus consta in a consuma alimente cat mai sanatoase. Este foarte important ca in aceasta perioada sa ne axam foarte mult pe fructe si legume pentru a echilibra “balanta nutritionala”.

1. Mananca inainte de a pleca de acasa

Inainte de a merge la o petrecere, fa-ti timp si prepara-ti o gustare sanatoasa (o salata de fructe, biscuiti cu lapte, iaurt cu fructe, un sandwich cu pui, o omleta). Astfel, se va instala oarecum senzatia de saturatie, iar tu vei consuma mai putine preparate bogate in calorii in momentul in care esti invitata la masa.

2. Atentie la ce comanzi

Daca mergi la o cina la restaurant, fii atenta la ce comanzi. Este foarte important ca pe farfurie, pe langa felul principal, sa ai si o garnitura care sa contina in mod obligatoriu cateva legume sau fructe.

Sfat: Niciodata nu trebuie sa combini lipidele (carne, peste, oua, mezeluri, smantana, uleiuri vegetale, branza de vaci, peste, cascaval) cu glucidele (cereale integrale, paste integrale, paine integrala, orez, grasime, cartofi, gris, fasole uscata,linte, naut, fructe, morcovi, porumb, miere).

3. Renunta la sosuri si prajeli

Renunta la alimentele prajite sau care sa contina sosuri in favoarea celor preparate la aburi sau la gratar. Mancarea prajita isi modifica gustul, iar vitaminele si nutrientii se distrug din cauza grasimilor. De aceea este foarte important sa consumi preparate simple, deloc complicate: legume la gratar, peste fiert la abur, salata de legume, carne de pui la gratar.

Sfat: cu cat timpul de preparare al alimentelor este mai mic, cu atat acestea sunt mai sanatoase.

4. Consuma cat mai multa apa

Organismul uman are nevoie de foarte multa apa pentru o buna functionare si hidratare. Consumul de alcool duce la deshidratarea tesuturilor. Este indicat ca in timpul mesei sa inlocuiesti bauturile alcoolice sau sucurile carbogazoase / necarbogazoase cu apa. Adauga doua felii de lamaie in apa pentru un plus de savoare si gust.

Vizionare placuta


Kudika
15 Decembrie 2010
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri