Reclamele TV si obiceiurile alimentare

Reclamele TV si obiceiurile alimentare
Kudika
31 Ianuarie 2011

Sedentarismul este un dusman de temut al sanatatii noastre. Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, acesta este considerat a fi printre primele 10 cauze de deces din lume. De asemenea, tot OMS a anuntat recent ca un sfert dintre romani sunt obezi.

• Sedentarismul este un dusman de temut al sanatatii noastre. Potrivit Organizatiei Mondiale a Sanatatii, acesta este considerat a fi printre primele 10 cauze de deces din lume. De asemenea, tot OMS a anuntat recent ca un sfert dintre romani sunt obezi.

• In general, alimentele recomandate de reclamele TV contin de 3 ori mai mult zahar si de 2 ori mai multe grasimi decat ratia zilnica recomandata.

Cercetatorii atrag atentia ca timpul petrecut in fata televizorului ridica doua probleme majore pentru sanatate: prima este reprezentata de sedentarismul implicat de aceasta activitate, iar a doua de alegerea alimentelor in urma sau in timpul vizionarii programelor TV.

Specia umana este “proiectata” sa duca un stil de viata activ, stramosii nostri petreceau multe ore pe zi cautand mancare. Un stil de viata sedentar se opune acestui comportament “scris” in gene, efectele fiind vizibile asupra sanatatii noastre.

Sedentarismul - fie in fata micului ecran, fie in fata marelui ecran sau a calculatorului - duce la dereglari negative in procesul de depozitare a grasimilor si zaharului din organism, crescand riscul aparitiei bolilor cardiovasculare, a diabetului, a obezitatii, a osteoporozei, a cancerului de colon.

La nivel mondial, aproximativ 2 milioane de decese pe an sunt atribuite inactivitatii fizice, determinand Organizatia Mondiala a Sanatatii sa emita o avertizare asupra sedentarismului. Acesta este considerat a fi printre primele 10 cauze de deces din lume. Dupa studiile OMS, 60% dintre persoanele din lume duc o viata sedentara.

Tot OMS a anuntat recent ca un sfert dintre romani sunt obezi, jumatate dintre noi avand probleme de greutate mai mici sau mai mari.

Din comoditate, unii dintre noi prefera sa “castige” timp luand masa in fata televizorului. De aceea, cand vorbim despre obiceiuri alimentare, nu intotdeauna stomacul este cel care hotaraste cand e momentul mesei, precum si ce si cat mancam. Unul dintre factorii care ne influenteaza in luarea acestei decizii este reprezentat de reclamele care sunt “presarate” in programele TV pe care le vizionam.

“La cinema, limitati-va sa savurati actiunea de pe ecran, nu si tentatiile de pe rafturile chioscului de la intrarea in sala. Acasa, incercati sa plasati televizorul astfel incat sa aveti spatiu sa va intindeti sau sa faceti cativa pasi. Daca lucrati la calculator, comunicati cu colegii personal, nu prin telefon sau email”, recomanda Dr. Luigi Gratton, Vice President, Medical Affairs & Education in cadrul Herbalife Ltd.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.



Setari Cookie-uri