Atunci când mergi la sală, modul în care abordezi un program de exerciții determină dacă îți este benefic sau nu. Efortul exagerat, echipamentul nepotrivit sau încălțămintea neadecvată pot duce la răniri. Iată cinci sfaturi care te vor ajuta să previi orice efecte nedorite. 

Sfatul #1: Nu uita de încălzire

Trebuie să îți pregătești corpul pentru exerciții fizice făcându-ți încălzirea. 5-10 minute de activitate aerobă de nivel scăzut îți va pune sângele în mișcare, va crește temperatura în zona mușchilor și îți va înteți respirația, ceeea ce ajută corpul să se pregătească pentru efort. S. 2: întindere

Sfatul #2: Fă stretching

Stretchingul efectuat înainte de a începe antrenamentul propriu zis te va ajuta să obții rezultate maxime și îți menții un corp flexibil. Fă stretching după încălzire dar și la finalul programului de antrenament.

Efectuează fiecare mișcare de sretching lent și ușor - și menține-o până la 30 de secunde.

Sfatul #3: Folosește echipamentul adecvat

Folosește întotdeauna echipamentul potrivit pentru activitatea pe care ai ales-o pentru a te simți confortabil și în siguranță. Alege încălțămine adecvată. Aceasta ar trebui înlocuită la fiecare șase luni sau, mai devreme, dacă o folosești des.

Îmbrăcămintea trebuie să fie corespunzătoare vremii și temperaturii. Atunci când e cald poartă haine confortabile care îți permit să te miști liber și care eliberează căldura corporală. Când e rece, îmbracă-te în straturi pe care le poți îndepărta ușor, dacă este nevoie, pe măsură ce temperatura corpului crește.

Sfatul #4: Variază

Atunci când faci același tip de exerciții de mai multe ori multă vreme pot apărea răniri. Mai mult decât atât, corpul tău se adaptează și nu mai dă aceleași rezultate ca la început.

Cele mai bune programe de exerciții implică o combinație de activitate aerobă, antrenament de forță și stretching. De asemenea, lasă o zi de pauză între ședințele de antrenament de forță pentru a le permite mușchilor să se recupereze.

Sfatul #5: Hidratează-te

Asigură-te că înlocuiești lichidele pe care le pierzi prin transpirație. Dacă nu, te poți deshidrata sau confrunta cu epuizare termică. Bea o jumătate de litru de apă cu aproximativ 15 minute înainte de începerea programului de exerciții și o altă jumătate după ce ai terminat. unități după ce te-ai răcit. Asigură-te că bei apă și în timpul exercițiului fizic - o înghițitură rapidă la fiecare 15 până la 20 de minute te va ajuta să rămîi hidratată.

foto main: Syda Productions, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: