Orice medic iti va recomanda inainte de medicamente, o alimentatie echilibrata si sanatoasa. Insa ritmul alert in care traim face dificila aceasta misiune. Uneori in timpul zilei nu ai timp sa manaci sau stresul si oboseala iti taie pofta de mancare.

Plante si alimente care tin CANCERUL departe

Atunci cand ti se face foame si esti grabit, apelezi uneori la fast food sau la gustarile de urgenta luate de pe rafturile unui supermarket, desi stii ca nu sunt sanatoase.

Iata care sunt cele mai nocive ingrdiente si alimente pe care le introducem zilnic in organism si de asemenea, motivul pentru care marile companii producatoare le tin ascune.

1. Iaurtul cu fructe

Crezi ca un borcanel de iaurt este micul dejun ideal? Este sanatos, are si fructe, e dulce si parfumat, un deliciu! Insa de cele mai multe ori, iaurtul cu fructe are o sumedenie de arome artificiale si coloranti pentru a-ti pacali creierul. Asta ca sa nu mai vorbim despre zahar.
Un borcan de iaurt poate contine uneori mai mult zahar decat bauturile carbogazoase.

2. Sandvisurile “sanatoase”

Rafturile sunt pline de sandvisuri prezentate ca dietetice, light, low-fat sau cine stie ce alta gaselnita comerciala.
Insa producatorii iti spun doar numarul de calorii pe care le contin ingredientele mai mari si uita sa le mai numere si pe cele din dressing, condimente si alte adaosuri.

3. Salata de pui

Atunci cand o faci in casa, stii exact ce contine. Insa trebuie sa ai grija atunci cand o comanzi de la un restaurant sau de la un fast-food. Puiul folosit de comercianti este prajit, eventual si in vreo crusta iar pe deasupra toarna sosuri din belsug. Asa se face ca o salata poate fi o bomba care ajunge pana la 1,300 de calorii.

4. Cerealele indulcite

Acestea de regula sunt produse din resturi, aditivi, zahar si coloranti. De fapt, firmele producatoare cheltuie de doua ori mai multi bani pentru promovarea lor decat pentru ingredientele folosite.

5. Cum reactioneaza creierul la zahar?

Bine de tot!
Companiile mari din SUA care produc dulciuri au folosit un tomograf pentru a vedea care este reactia creierului atunci cand organismul primeste zahar.
Rezultatele testelor au aratat ca reactia creierului la zahar este foarte asemanatoare cu cea la cocaina.

sursa foto shutterstock zahar

6. Light sa fie!

Peste tot ne lovim de produsele light, de dieta, fara zahar! Cel mai mare dezavantaj al acestora este ca au in compozitie indulcitori ca zaharina sau aspartam.

Organismul uman este obisnuit sa proceseze hrana si “stie” ca gustul dulce vine insotit de calorii.
Atunci cand nu le primeste, tinde sa le stocheze de unde poate. De aceea, in loc sa slabesti, kilogramele se acumuleaza chiar si aunci cand bei sucuri “light”.


7. In fata televizorului

Tuturor ne place sa mancam in fata televizorului iar daca am face asta din cand in cand, nu ar fi o problema serioasa. Studiile au arata insa ca oamenii care mananca in timp ce urmaresc programele TV nu mai sunt atenti la mesajele trimise de stomacul lor si manaca mai mult decat le este necesar.

8. Mancarea pentru bebelusi

In Statele Unite ale Americii, un grup de cercetatori a efectuat teste pe mancarea pentru bebelusi in cadrul unei campanii de constientizare.

Ei au descoperit faptul ca mancarea pentru copii contine aceeasi cantitate de zahar si grasimi saturate ca mancarea de la fast food, daca nu cumva chiar mai mult.

Scopul acestora este sa le pacaleasca papilele gustative si sa-si doreasca sa manace mai mult.

9. Reclamele de dimineata

80% dintre reclamele la mancare si gustari difuzate in timpul programelor pentru copii sunt pentru rontaieli nesanatoase si foarte nocive.

10. Fara grasimi nu inseamna fara calorii

Trebuie sa ai foarte multa grija la ce scrie pe ambalaje sau cum iti alegi mancarea de la restaurant. Spre exemplu, o quesadilla de pui cu dressing “slab” are mai multe calorii decat un cheeseburger dublu.

5 Alimente care ingrasa
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: