A savura mancarea este o arta pe care, desi o invatam in copilarie, o uitam de indata ce plecam din casa parinteasca. A te bucura de mancarea pe care ai norocul sa o ai pe masa, in fata ta, presupune sa fii prezenta suta la suta si iti pui la treaba simtul vazului, al mirosului, al gustului. Urmatoarele noua trucuri te vor ajuta sa te bucuri cu adevarat de fiecare masa si sa digeri mai bine alimentele.

9 trucuri pentru a te bucura de fiecare masa in parte

trucuri pentru a savura mancareaFoto: Foxys Forest Manufacture, Shutterstock

1. Aloca cel putin o jumatate de ora pentru fiecare masa

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!
Cu cat mananci mai incet, cu atat corpul va digera mai bine alimentele iar senzatia de foame va disparea.

2. Asigura-te ca stai confortabil

Pozitia corpului trebuie sa fie una corecta. Nu rasucita, aplecata, sau inghesuita. Respira adanc de cateva ori inainte de a lua primul dumicat.

3. Fii atenta la gandurile si emotiile tale

Observa orice sentiment de neliniste sau nerabdare care te impinge sa mananci pe nerasuflate. Inceteaza sa te gandesti la ceea ce ai de facut. Dedica acest timp bucuriei de a manca ceva ce iti place.

4. Priveste mancarea din farfurie

Apreciaza-i aspectul. Simte-i mirosul si trage pe nari aroma care te face sa iti lase gura apa. Aceasta atitudine te va ajuta sa te saturi mai repede dar si sa privesti in mod diferit actul gatitului. Data viitoare cand te vei aseza in fata aragazului, o vei face cu o atitudine diferita.

5. Fii atenta la cat de mari sunt ighititurile pe care le iei

De fapt, cu cat mai mici, cu atat mai bine.

Psihologia alimentatiei: 7 Strategii de mindfulness eating
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: