1. Toata lumea stie ca inainte sa te apuci de sport serios ai fost...mai "implinita". Cate kg aveai, cat ai slabit si in cat timp? Cu ce dieta?

Pizza cu piele de porc, aroma de fum si alte bazaconii

Am slabit lent si m-am apucat de sport serios dupa ce am slabit. Am pornit de la putin peste 80 de kg si cea mai mica greutate pe care am atins-o a fost 48 de kg, iar de cativa ani oscilez in jurul a 60 de kg. Am inceput sa slabesc inainte de clasa a 12-a si mi-a luat cam 2 ani pana cand am atins cea mai scazuta greutate, una extrem de nesanatoasa pentru cineva cu structura mea osoasa si inaltimea mea (am 1.71 m) .

Ca sa slabesc, in prima etapa am scos junk-ul din alimentatia mea si apoi, pentru ca nu faceam sport, am mancat din ce in ce mai putin, pana in punctul la care mi-am dat seama ca imi pun sanatatea in pericol. Asa m-am si apucat, de fapt de sport, ca sa pot sa mananc mai echilibrat si sa reincep sa am energie.

2. Mananci sanatos, echilibrat, calculat...spune drept! nu ti-e dor din cand in cand de un papanas? Cum rezisti tentatiilor?

Mananc sanatos si echilibrat, nu neaparat calculat. De papanasi nu mi-e dor pentru ca nu imi plac in mod deosebit, in schimb ma bucur de tot ce inseamna biscuiti, foietaje si paine, pe care le si consum in zilele in care mi le permit.

De obicei, daca intr-o zi alerg sau fac 1-2 ore de antrenament fizic serios, uneori imi place sa si mananc ceva dulce, dar nu ma omor atat de tare dupa dulciuri. Daca ai o alimentatie echilibrata nici nu e vreo drama daca iti satisfaci o pofta, pentru ca mancand echilibrat nu simti poftele intr-o maniera agresiva si poti sa mananci doar atat cat sa iti faci un moft, nu scapa nimic de sub control.

3. Povesteste-ne un pic despre noul tau proiect Your Personal Best, un program de sport dedicat persoanelor incepatoare. Cum te-ai gandit la aceasta idee?

Mi-a venit ideea asta discutand cu cateva dintre colegele mele de la MBA. Imi spuneau ca ar vrea sa faca sport, dar ca li se pare foarte complicat sa se organizeze cu vizite la nutritionist si absolut toate mi-au indicat problema unui program fix pe care il impun programele care integreaza nutritia si antrenamentul. Pentru ca adevarul e ca pachetele de genul acesta iti restrictioneaza optiunile la 10-12 sedinte pe luna, care au un program fix. Si l-am conceput pentru persoanele care acum incep sa faca sport si sa isi schimbe alimentatia pentru ca este etapa cea mai grea in procesul de schimbare.

Din fericire, pe masura ce inveti sa te antrenezi si sa mananci corect, devine mai simplu. Iar ultima etapa in conceperea programului a fost sa aduc o tusa feminina in concept, respectiv partea de retete care sa poata fi integrate in meniul familiei sau pot fi usor reconstituite atunci cand mancam in oras, pentru a nu pune o presiune prea mare pe un proces de schimbare si asa solicitant.

Pe scurt, a iesit un program cu o alimentatie personalizata si usor de preparat/cumparat/reconstituit, un program de exercitii flexibil, adaptabil, care permite pana la 15 optiuni diferite de antrenament in fiecare zi si toate asta se intampla cu o reducere semnificativa fata de pretul de lista al fiecarui serviciu in parte.

4. Ce inseamna pentru tine o persoana incepatoare in ceea ce priveste sportul?

Pentru mine, o persoana este incepatoare intr-un tip de antrenament cata vreme invata sa execute corect exercitiile si sa respire corect. Apoi esti incepatoare cand inca te lupti sa mentii o alimentatie sanatoasa si sa iti respecti orarul de antrenament. Sau cand inca nu stii exact ce ti se potriveste ca tehnica de antrenament si mix de exercitii.

Cand incepi sa ai motricitate, rezistenta, coordonare in antrenament si esti consecventa si eficienta cu programul de exercitii si alimentatia si reusesti sa intelegi in ce fel iti modifica trupul anumite antrenamente sau tehnici de antrenament, atunci depasesti stadiul de incepatoare in sport.

5. Ce presupune un antrenament din programul Your Personal Best? In cat timp se vad rezultatele acestui tip de antrenament?

Your Personal Best inseamna un mix de 30 de antrenamente diferite, de la Yoga, Antiaging fitness si BodyBallet pana la Stept Tone, Piloxing si Cardiolates. Din acest punct de vedere, este cel mai diversificat program de antrenamente din segmentul programelor asemanatoare.

Recomandarea mixului de antrenamente se face pentru fiecare participant in parte si tine cont de proportiile corporale, obiectiv si timp disponibil pentru sala, iar fiecare program "croit" astfel este intotdeauna corelat cu alimentatia clientei. Rezultatele se vad din prima luna, pentru ca sportul nu e ceva filosofic, se poate cuantifica foarte usor eficienta unui astfel de program dupa urmatoarele criterii: cat de complicat a fost sa imi asigur alimentatia, cat de adaptabile sunt antrenamentele, cum m-am simtit in acest proces de antrenament, cat am slabit si cu cati centimetri mi s-au redus perimetrele.

Si Your Personal Best functioneaza, pentru ca am avut 9 ani de lucru exclusiv cu femei in care sa facem "reglajul fin" al conceptelor cu care operam azi in acest proiect.

6. Cine poate participa, sau mai bine zis, cine poate tine pasul cu acest antrenament? Un fumator inrait ar putea sa beneficieze de acest tip de antrenament?

Oricine, pentru ca este un mix de 30 de antrenamente cu care jonglam zilnic. Cata vreme nu exista o interdictie din punct de vedere medical, gasim solutii de antrenament. Pentru ca nu impunem ca toate participantele la program sa vina la o anumita ora, toate o data. Fiecare participanta din Your Personal Best are schema ei personalizata de antrenament si de alimentatie.

7. Cum ar trebui sa fie conceput un antrenament corect si eficient in acelasi timp? Ce frecventa ar avea antrenamentele?

Ar trebui in primul rand sa fie un mix variat de antrenamente diferite, pentru ca avem nevoie sa ne crestem rezistenta musculara prin ore de tonifiere, avem nevoie de cardio pentru sanatatea sistemului cardiovascular si pentru slabire, avem nevoie de Pilates pentru reechilibrare posturala, de yoga pentru relaxare si mobilitate si lista poate continua.

E important sa ne lasam timp de odihna si refacere, fie sub forma a 2-3 zile de pauza de la antrenament sau prin ore de relaxare si meditatie, de tip yoga, balet sau dans. Si as mai adauga o componenta care mie mi se pare esentiala pentru femei: antrenamentele noastre trebuie sa ne faca mai feminine, mai gratioase si mai sexy. Deci trebuie sa tinem cont si de o armonie estetica si feminina, pentru ca nu e de ajuns sa faci sport, trebuie sa fin si feminine si frumos proportionate.

8. Sunt persoane care spun ca oricat de mult ar incerca, nu reusesc sa slabeasca? Ce parere ai despre asta?

Cred ca incerca sa aplice retete "de-a gata" intr-un context in care au nevoie de o solutie personalizata. Cand incercam sa ne "inghesuim" viata noastra intr-un tipar nerealist, inevitabil vom renunta, pentru ca este o reactie normala de adaptare la realitatea vietii noastre. Este ceea ce mi-au transmis toate doamnele cu care am vorbit cand am inceput sa definitivez conceptul Your Personal Best si am luat legatura cu cateva zeci de persoane care au testat alte programe care integreaza nutritia si antrenamentul si au renuntat la ele.

Exact astea au fost punctele care au aparut cel mai des in discutia noastra :"dieta era prea greu de urmat si prea monotona", "nu puteam sa am o viata sociala normal pentru ca eram restrictionata de programul de mese","programul de antrenament era nerealist de greu pentru mine", "nu aveam flexibilitate in orar si daca, cumva nu reuseam sa prind ora de antrenament, nu aveam alte optiuni la ore diferite", "era prea scump".

9. Poate ca multe femei si-ar dori sa faca sport si chiar sa te aiba pe tine ca antrenor, dar din punct de vedere financiar nu isi permit acest lucru. Ce le recomanzi?

Eu predau antrenamente de grup in fiecare zi, de luni pana vineri, atat dimineata cat si seara, la LadyFIT, este sala pe care o am de 6 ani in Piata Unirii din Bucuresti. Este o sala cu preturi rezonabile, la care vin doar doamne foarte dragute si agreabile, avem reduceri semnificative pentru clientele fidele si are si un program de exercitii foarte generos, pentru ca am avut norocul ca echipa de instructoare de la LadyFIT sa fie foarte eficienta.

Colegele mele antrenoare sunt fiecare in parte exceptionale, foarte bine pregatite si ne completam foarte bine atat ca personalitate cat si ca tehnici de antrenament. Astfel am avut ocazia sa avem un program de exercitii de la 7 dimineata la 9 seara in fiecare zi, sa cream antrenamente diferite si foarte eficiente si sa putem schimba antrenamentele complet din 6 in 6 luni si partial la fiecare 3 luni.

Cori Gramescu: Cu rabdare si un plan corect vei ajunge la greutatea dorita!
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: