Beneficiile consumului de linte

Beneficiile consumului de linte
Kudika
10 Mai 2017

Cu un continut ridicat de fibre, fier, magneziu, fosfor, proteina si un procent foarte scazut de grasimi, lintea are proprietati nutritive valoroase.

Lintea contine vitaminele din grupul B (B1, B2, B3, B5, B6 si B9), vitaminele A, C, E, K, cupru, carbohidrati, calciu, seleniu, zinc, acizi grasi Omega 3 si Omega 6. Ea nu contine colesterol, aduce un aport caloric de aproximativ 110-160 kcal/100g, in functie de varietatea preparata si modul de preparare.

Lintea este o sursa importanta de antioxidanti, compusii care apara celulele organismului de actiunea nociva a radicalilor liberi, raspunzatori de aparitia afectiunilor cardiovasculare, a anumitor tipuri de cancer si a altor boli asociate imbatranirii.

Fibrele solubile pot contribui la prevenirea bolilor cardiovasculare, prin actiunea de normalizare a nivelului de colesterol din sange. Tot fibrele solubile pot ajuta la un control mai bun al diabetului de tip 2, prin incetinirea asimilarii glucozei din alimente.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

foto interior si prima pagina: Anastasia_Panait Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri