Anxietatea este o problema cu care tot mai multe persoane se confrunta in aceste timpuri; presiunea societatii, prea putin timp la dispozitie, prea multe sarcini si taskuri profesionale, dorinta de a tine pasul cu toti si de a face orice pentru a ii multumim pe cei din jurul nostru. Stiati ca dispozitia anxioasa poate fi transmisa de la mama la fat? Nu este doar o tendinta genetica; daca o mama este anxioasa in timpul sarcinii, aceasta stare poate avea un impact direct asupra dezvoltarii creierului fatului.

Tehnică de relaxare pentru reducerea stării de anxietate

foto interior si prima pagina: agsandrew, Shutterstock

Din fericire exista tehnici si metode foarte simple, la indemana oricum, pentru toate persoanele anxioase.

Specialistii de la Harvard au demonstrat (prin scanari ale creierului si studii cu rezultate foarte bune) ca tendintele adanci inradacinate cu privire la anxietate pot fi inversate fiziologic si chiar anatomic. Tehnicile de relaxare, de exemplu, practicate in mod regulat, pot schimba radical o minte anxioasa.

Iata trei dintre cele mai importante metode de a dispersa grijile si de a mentine mintea calma:

1. Invata sa induci corpului tau senzatia de relaxare (si fa-o in mod regulat)

Unul dintre cele mai importante mijloace de aparare impotriva anxietatii este "raspunsul de relaxare" al organismului. Cand induci acest raspuns fiziologic, tensiunea musculara scade, ritmul cardiac incetineste, tensiunea arteriala scade, iar nivelul hormonilor de stres scade.

Pentru cel putin 10 minute in fiecare dimineata, foloseste o tehnica de relaxare pentru a iti calma sufletul si pentru a scapa de tensiunea fizica. Asculta melodii linistite (sunete ale naturii) si respira in profunzime, relaxandu-ti constient corpul.

2. Scrie-ti grijile si temerile

Exprimarea scrisa a emotiilor dificile pe care le ai cu privire la viata ta sau o situatie specifica este benefica pentru tine. Ia-ti cateva minute in fiecare zi pentru a scrie cum te simti fata de lucrurile dificile care se intampla. Acest lucru te ajuta sa intelegi cu ce te confrunti si chiar sa gasesti solutii pentru aceste momente. Poti face asta dimineata sau seara - daca suferi de insomnie, cand gandurile anxioase te tin teraza intreaga noapte.

3. Ai mai multa grija de tine

Daca dormi mai putin de 6 ore pe noapte, probabil ca aceasta este principala cauza a anxietatii tale. Daca ai posibilitatea de a dormi opt ore pe noapte, atunci profita de aceasta. Vei observa o diferenta imediata in starea ta de spirit. De asemenea, exercitiile fizice sunt foarte bune pentru a iti mentine creierul intr-o stare de bine deoarece elibereaza tensiunea fizica si pe cea mentala; in fiecare zi incearca sa faci cel putin 10 minute de exercitii.

In cele din urma, consuma mancare sanatoasa. Stai departe de alimentele procesate, de alcool si zahar si mananca o varietate bogata de alimente sanatoase. Creierul este foarte sensibil la combustibilul pe care i-l oferim.

Tehnici de relaxare rapide pentru fiecare zi
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: