Vitamina D are un rol esențial în menținerea unui sistem osos sănătos, buna funcționare a sistemului imunitar și al celui nervos, funcționarea plămânilor, menținerea sănătății cardio-vasculare. Iată ce să eviți pentru a evita deficiența de vitamina D. 

Vitamina D este extrem de importantă în starea ta de sănătate datorită rolului important pe care îl joacă. Vitamina D are un rol esențial în menținerea unui sistem osos sănătos, buna funcționare a sistemului imunitar și al celui nervos, funcționarea plămânilor, menținerea sănătății cardio-vasculare. Iată ce să eviți pentru a evita deficiența de vitamina D.

Deficit de vitamina D: cauze simptome si cum te poate afecta

foto interior si prima pagina: NatchaS, Shutterstock

1. Lipsa luminii solare

Soarele este sursa noastră principală care stimulează producția de vitamina D. Expunerea insuficientă la soare este principala cauză a deficienței de vitamina D. Avem nevoie de lumina soarelui pentru o piele sănătoasă și un metabolism bun.

2. Alimentele care cauzează obezitate

Grăsimea nu interferează cu capacitatea organismului de a produce sau absorbi vitamina D. În schimb, excesul de grăsimi din celule absoarbe multă vitamina D. Prin urmare, aceasta reduce cantitatea de vitamina D disponibilă să circule în alte zone ale corpului. Alimentele bogate în grăsimi și care cauzează obezitate trebuie evitate. Astfel de alimente includ băuturile carbogazoase, cartofii prăjiți, bomboanele, pâinea albă și alte cereale rafinate, carnea roșie.

3. Dieta vegană strictă fără suplimentarea vitaminei D

O dietă vegană strictă este sănătoasă și benefică din mai multe motive. Cu toate acestea, necesită includerea unui supliment de vitamina D. Deoarece alimente precum ouăle, peștele, laptele, iaurtul și brânza conțin cantități mari de vitamina D, veganii nu pot folosi aceste beneficii.

4. Stilul de viață sedentar

Stilul de viață sedentar generează multe probleme de sănătate pentru că nu suntem construiți pentru acesta. Două efecte secundare ale stilului de viață sedentar sunt expunerea scăzută la lumina soarelui și sănătatea cardiovasculară proastă. Ambele contribuie la deficiența de vitamina D în organism.

5. Aportul scăzut de calciu

Atât calciul cât și vitamina D sunt esențiale pentru a avea oase puternice. Corpul tău trebuie să aibă vitamina D pentru a absorbi calciul si pentru a susține creșterea osoasă. Legătura dintre aportul de calciu și cantitatea de vitamină D au fost demonstrate în experimentele cu șobolani, indicând, în general, că un aport ridicat de calciu este benefic pentru prezența vitaminei D.

6. Bronzarea și obținerea unei nuanțe de piele mai închisă

Melanina reduce capacitatea pielii de a produce vitamina D ca răspuns la expunerea la soare. Aceasta înseamnă că atunci când te bronzezi pielea conține mai multă melanină pentru a preveni efectele nocive ale razelor solare. Deci, o abordare echilibrată este cea corectă.

4 surse naturale de vitamina D pentru o sanatate de fier

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: