Cori GramescuAvand in vedere ca in Romania, Sarbatoarea Craciunului este asociata cu o masa indestulata din care nu lipseste carnea de porc si mancarurile grele, Cori Gramescu, cel mai renumit instructor de fitness din Romania si excelent nutritionist, ne invata cateva trucuri cu ajutorul carora vom putea trece de Sarbatori fara indigestie si prea multe kilograme acumulate in plus.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Cori Gramescu ofera cateva recomandari prin care putem inlocui carnea de porc si anumite ingrediente ale preparatelor clasice de Craciun, fara a pierde din savoare.

„Pentru Craciun, putem apela la curcan sau vita pentru a reduce din continutul de grasimi. De exemplu, sarmalele se pot face din amestec de pulpa de porc si vita, fara grasime animala adaugata sau afumatura. In plus, se pot prepara mai sanatos, prin fierbere in apa si suc de rosii.

Un truc foarte util este sa asociem friptura traditionala cu o varietate de salate de legume in locul cartofilor prajiti sau la cuptor.

Friptura de curcan la cuptor este o alternativa foarte buna la friptura de porc, iar salata de boeuf poate fi facuta cu maioneza de casa cu continut redus de ulei.

De asemenea, e indicat sa preparam piftia din carne de curcan si nu de porc si sa adunam grasimea in exces de pe suprafata gelatinei.

Prajiturile pot fi completate cu fructe de sezon precum portocale, mandarine, ananas si papaya, care ajuta la eficientizarea digestiei.

Bineinteles, daca vom respecta si marimea portiilor, ne va ajuta sa nu ne ingrasam excesiv in perioada sarbatorilor”, declara Cori Gramescu.

Instructorul de fitness de la Lady Fit ne-a mai recomandat recent si o varianta sanatoasa a postului, spunandu-ne sa nu apelam la preparate din soia.

„Este important sa ne ferim de junk food-ul de post: snitele de soia cu aroma de porc, burgerii vegetali si celebrii covrigi. Un meniu sanatos si echilibrat de post trebuie sa contina legume de sezon. In aceasta perioada a anului e bine sa apelam la radacinoase (morcovi, selina, sfecla rosie, ridichii) si sa acoperim necesarul de proteine, prin aportul de linte, naut, quinoa, germeni de broccoli, schinduf si lucerna, ciuperci, hrisca, mei, amaranth”, declara Cori Gramescu.

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: