Setari Cookie-uri

Interviu Ovidiu Georgescu - Ultimul Zburator: Indrazniti sa credeti!

Ovidiu Georgescu este unul dintre pionierii filmului independent din cinematografia romana de dupa 1989, el fiind scenaristul, regizorul si producatorul primului film "cu buget 0" in anul 2003 ("3 Pazeste"). Ulterior, Ovidiu Georgescu a realizat filme de scurt-metraj premiate la diferite festivaluri ("Zbor deasupra unui cuib de curci", "99% Bucuresti") si documentare precum "Invingatorii" si "Oameni de Aur". In prezent este Lector Universitar Doctor la Universitatea Nationala de Arta Teatrala si Cinematografica "I.L. Caragiale", unde preda Regie de Film.

2. Ce mesaj va propuneti sa transmiteti prin intermediul filmului?

Pricipalul mesaj ar fi: "Haideti sa ne aducem aminte de marile povesti si sa le redescoperim impreuna!"In esenta acesta este si mesajul manifestului cultural Promissum. Poate frizam absurdul in zilele noastre, dar incercam prin acest film, prin aceasta trilogie si prin acest manifest cultural, sa readucem oamenii in biblioteci.

In filmul nostru, zburatorul este un motociclist, un motociclist singuratic care plimba noaptea fetele cu motorul. Astfel, vrem sa captam atentia tinerilor si nu numai, sa-i provocam sa afle cat mai mult despre zburatori.

Un film iti poate trezi curiozitatea de a descoperi mai multe despre un anumit subiect sau personaj - in cazul nostru Zburatorul. Acest mit al zburatorului pana la urma nu il gasim decat in studiile de specialitate ale lui Vulcanescu, Eliade si altor oameni de cultura romani, ce-i drept nu foarte multi. Sigur ca il descoperim si in poeziile lui Vasile Alecsandri, Ion Heliade Radulescu sau Eminescu.

Citește și:

Din pacate, publicul nu mai are timpul si rabdarea sa faca un astfel de studiu, asa ca am zis sa realizam noi toata partea aceasta de munca si sa incercam sa aducem mitul intr-o poveste de dragoste simpla care sa poata fi intelesa de cat mai multa lume. Abia atunci putem incerca sa mergem mai departe si sa ii propunem publicului intoarcerea dincolo de mesajul vizual.

Poate chiar sa-i creem aceasta curiozitate de a merge in biblioteci, unde sa descopere mult mai multe. Noi romanii nu il avem numai pe Dracula! Sunt foarte multe povesti extrem de interesante, care merita spuse si in filme.

3. Cum s-a nascut Manifestul Promissum si ce obiective are?

Manifestul Promissum s-a nascut din dorinta de a readuce in actualitate marile povesti romanesti. Ele au fost si vor fi langa noi, nu trebuie decat sa zabovim un moment, sa ne oprim din goana zilnica si sa le regasim.

Citește și:

Exact asa s-a nascut si acest manifest cultural. Stiu ca totul este dominat numai de duhul banului. Nu ne rezumam decat la lucrul asta. Ne traim viata ca niste robotei si nu avem timp pana la urma sa stam si sa ne bucuram de lucrurile simple.

Eu mi-am facut timp sa stau si sa citesc despre mitul zburatorului, e posibil ca altii sa nu aiba acest timp, asa ca m-am gandit sa ma opresc un moment si sa impartasesc cu ei acest lucru minunat. Asa s-a nascut si manifestul Promissum.

Moto-ul filmului Ultimul Zburator este: "Indrazniti sa credeti!" Sa indraznim sa credem in aceste lucruri. In filmului nostru am optat sa mergem catre realismul magic.

Nu am avut posibilitatile financiare care sa ne permita super efecte speciale, super explozii sau super actiune. Noi ne-am bazat pe poveste si pe parfumul unor personaje de legenda ce populeaza basmul nostru modern. Speram ca in partea a II-a si a III-a a trilogiei sa putem folosi si acest paleativ atat de gustat astazi de catre public: efectul special.

Citește și:

Pana la urma cinematograful a fost inventat de un magician - Georges Melies. Oamenii s-au dus sa vada acest spectacol magic al luminii si intunericului care se impleteau intr-o lume a umbrelor miscatoare. Si atunci, daca filmul a fost inventat de un magician, este normal, ca cineast, sa vrei sa spui o poveste, deoarece esenta acestei arte este sa emotioneze povestind. Cinematograful a fost nascut pentru public.

Scopul nostru principal, cu acest film Ultimul Zburator si cu Trilogia Promissum, este sa ajungem la public, sa ne intoarcem la public pentru a-i spune o poveste si pentru a-l conduce intr-o calatorie.


Vizionare placuta


Kudika
24 Octombrie 2013
Echipa Kudika

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.