Un articol de Monica Adriana Burcea, Psihoterapeut, trainer formator, Centrul de Terapie prin Ras Mandarin

Ce inseamna PSIHOTERAPIA/CONSILIEREA?

Indiferent daca activitatile pe care le ai de facut in ziua respectiva sunt placute si relativ usoare, corpul pare ca nu mai gaseste o farama de energie pentru a se ridica din pat. De ce ti se intampla asa si cum poti trece peste astfel de momente, vom afla impreuna in cele ce urmeaza.

Suntem educati de mici in spiritual muncii. Copii fiind, invatam ca atunci cand vom fi adulti, principala activitate va fi mersul la serviciu. Nu ne invata nimeni insa cum sa ne gasim echilibrul intre “a trai” si “a munci” si nici cum sa eliminam stresul si tensiunea interna acumulate dupa o perioada in care ne-am focusat pe ceea ce se intampla la locul de munca. Vin astfel acele dimineti in care organismul isi cere inca o portie buna de somn iar psihicul se arata neputicios in a antrena un pic de energie pentru a te ridica din pat.


Ce-i de facut?

Iata mai jos secrete mici cu efecte mari, care te vor ajuta sa treci peste astfel de momente:

1. Te-ai trezit, intinde-te! Trezeste-ti corpul usor, muchi cu muschi. Intinde mai intai bratele, alinta-te, exprima-te sonor: aaaaa! Intinde apoi membrele inferioare, roteste gleznele, ridica putin bazinul. Roteste-te apoi usor spre dreapta si spre stanga, continuand sa te exprimi verbal: aaa!

Foto: Shutterstock

2. Respira! Insira si expira lung de cateva ori pentru a activa circulatia sanguina si pentru a trezi fiecare celula din corpul tau. Expiratia o poti face pe gura, continuand in acest timp sa-ti constientizezi corpul, parte cu parte.

3. Misca degetele de la maini si de la picioare! E posibil ca acest mic exercitiu sa iti aminteasca de jocurile de la gradinita insa vei vedea ca va avea efect imediat si te va amuza. Incearca!

4. Zambeste! Insoteste acest mic ritual al trezirii cu un zambet. Tendinta naturala este aceea de a ridica si colturile gurii atunci cand ne intindem, deci de a zambi. Da-ti voie sa zambesti dimineata inainte sa te dai jos din pat.

5. Reaminteste-ti ce ai de facut in ziua respectiva. Pot fi activitati mai placute sau mai putin placute, cum ar fi de exemplu predarea unui proiect, un examen sau mersul la dentist. Alege sa razi de aceste situatii stresante constientizand ca ele nu fac parte din tine si din ceea ce esti tu; sunt doar situatii care iti tranziteaza viata si pe care in loc sa le astepti stresata, poti alege sa le astepti destinsa.

Psiholog sau psihiatru?
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: