Planul de 4 saptamani pentru a-ti transforma dieta

Planul de 4 saptamani pentru a-ti transforma dieta
Kudika
13 Iulie 2010

Schimbarea totala a dietei poate fi un lucru mult mai dificil decat ti-ai imaginat. Trebuie sa adopti un alt stil de viata, sa te interesezi si sa inveti sa prepari noi retete sau sa iti achizitionezi alte alimente decat cele cu care erai obisnuita.

Schimbarea totala a dietei poate fi un lucru mult mai dificil decat ti-ai imaginat. Trebuie sa adopti un alt stil de viata, sa te interesezi si sa inveti sa prepari noi retete sau sa iti achizitionezi alte alimente decat cele cu care erai obisnuita.

Laura Pensiero, bucatar si nutritionist, a dezvaluit pentru revista “O, The Oprah Magazine” planul de 4 saptamani pentru a-ti transforma dieta.

Prima saptamana: Consuma cat mai multe fructe si legume

Fructele si legumele nu ar trebui sa lipseasca din alimentatia noastra. Pe langa faptul ca au un continut bogat in vitamine, nutrienti si antioxidanti, consumarea acestora ajuta la prevenirea bolilor de inima, a cancerului, diabetului sau hipertensiunii.

Prima saptamana face referire la consumarea zilnica a unui numar de fructe si legume cuprins intre 5 si 9. Nu este necesar ca legumele sa fie intotdeauna crude. Pot fi gatite, insa nu in sosuri sau prajeli, ci pe gratar, fierte sau la aburi.

Sfat: Inainte de a merge la cumparaturi, realizeaza o lista care sa contina 5 legume si fructe care iti plac. Adauga inca doua produse noi pentru tine, care iti starnesc interesul.

Saptamana a doua: Consuma cereale integrale

In aceasta saptamana, jumatate din portia zilnica de cereale trebuie sa fie reprezentata de cereale integrale (orezul salbatic, orezul brun, orzul, porumbul – mamaliga –, graul integral sau cuscusul integral).

Cereale nerafinate sunt mult mai bune si mai sanatoase deoarece nu sunt curatate. Mancarea ce contine astfel de cereale cuprinde, pe langa endosperm (partea de amidon ramasa din produsele rafinat) si cele doua elemente care s-ar fi pierdut in urma procesului de rafinare, si anume: stratul exterior, care contine fibre, vitamina B, antioxidanti, germeni si nutrienti si partea interioara, care contine proteine, vitamine, minerale si antioxidanti.

Endospermul contine proteine si numerosi carbohidrati, insa putini nutrienti. De aceea este indicat sa renuntam la cerealele rafinate in favoarea celor naturale.

Cercetatorii au demonstrat ca daca adaugi o cantitate moderata de cereale integrale in dieta ta zilnica (cereale impreuna cu fructe la micul dejun, paine graham la pranz si putin orez la cina) riscul bolilor de inima, ale sistemului digestiv, diabetului, precum si al cancerului vor fi reduse considerabil.

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.




Setari Cookie-uri