Sa pierzi kilogramele in plus nu este o sarcina usoara. Nici pe departe. In special cand le-ai acumulat pe parcursul unei perioade de timp mai indelungate devine din ce in ce mai greu. Perseverenta combinata cu o abordare inteligenta a problemelor de greutate, poate sa te duca cu siguranta la rezultate extraordinare.

ATENTIE: Cele mai frecvente 3 greseli pe care le fac femeile cand vor sa slabeasca

Caloriile

Cel mai adesea, cresterea in greutate este cauzata de consumul unui numar de calorii mult mai mare decat necesarul organismului, astfel raportul intre aportul si consumul de calorii devine pozitiv, ducand in timp la obezitate. Astfel, daca continui sa mananci portii mai mari, in timp ce duci o viata sedentara, esti predestinat supraponderalitatii. Incearca sa alegi mancaruri nutritive si satioase, dar sarace in calorii. Supele (un bol de supa fierbinte iti va da senzatia de satietate foarte repede) si alimentele bogate in fibre (fasolea, fructele uscate, porumbul, merele etc.) sunt doar cateva dintre optiunile cele mai sanatoase.

Nutritia

Cand vine vorba de gustul alimentelor, avem tendinta de a face compromisuri in detrimentul valorii nutritive a acestora. Consumam cantitati enorma de grasimi trans (saturate) prin intermediul alimentelor prajite, colorate artificial sau aromatizate artificial. Ca sa nu mai spun de chimicalele daunatoare. Desi poate fi o corvoada pregatirea unei mese satisfacactoare dar si nutritive, merita efortul, nu doar pentru kilogramele in minus, dar si pentru sanatatea organismului. Pe termen lung, iti vei fi recunoscator pentru fiecare alegere corecta pe care ai facut-o.

Grasimi sanatoase

Daca pofta de “rontait ceva” este din ce in ce mai chinuitoare, poti incerca sa-ti pacalesti poftele nesanatoase inlocuind grasimile trans cu grasimi sanatoase. Nucile (cam de orice fel, daca sunt crude si nu prajite si condimentate) sunt o alternativa foarte buna. Dar consuma-le totusi intr-o cantitate moderata, pentru ca iti pot supara stomacul.

Exercitiile

A merge la sala si a face aceeasi rutina de exercitii nu iti asigura pierderea in greutate. Obiceiurile in ceea ce priveste orele de somn si felul in care te alimentezi sunt foarte importante, iar practicarea sportului este doar o parte a intregului proces de pierdere in grutate. Daca te intorci de la sala si iei o masa bogata in calorii, toate eforturile tale sunt in zadar. Foamea post-efort poate fi satisfacuta cu alternative mult mai sanatoase. Incearca un pahar cu lapte rece, sau fructe, sau chiar un bol mare cu salata, mai ales ca incepe sezonul legumelor proaspete.

Farmacia lui Dumnezeu: Alimente care se aseamana organelor
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: