Odata ajunsa intr-un magazin de parfumuri, mirosul mai multor arome combinate iti poate da batai de cap in alegerea unei anumite esente. Exista cateva trucuri si nu ti-ar strica sa le cunosti pentru a sti exact cum sa alegi produsul potrivit. Inainte de toate… ► Inainte de cumpararea unui parfum ai nevoie de timp pentru a stabili exact ceea ce cauti. "Graba strica treaba", asa ca nu alerga fara un scop precis, doar de dragul de a mirosi… cumva! ► Nu uita ca fiecare reactioneaza in mod diferit la anumite mirosuri (si nu numai). Este bine sa nu ceri sfatul altcuiva pentru alegerea ta. Ceea ce prefera una dintre prietenele tale, ar putea sa nu-ti fie pe plac. Mai mult, un parfum isi modifica usor mirosul in functie de pielea pe care este aplicat. Este esential sa testezi ceea ce urmeaza sa cumperi. ► Evita folosirea cremelor sau a lotiunilor de corp cu putin inainte de cumpararea unui parfum. De asemenea, alcoolul si mancarurile condimentate afecteaza simtul olfactiv. ► La testare, pulverizeaza usor substanta pe incheietura uneia dintre maini, fara a freca insa zona cu mana cealalta pentru a nu afecta mirosul. Nu incerca sa iei o decizie imediat. Parfumul are nevoie de aproximativ o ora ca "sa-si faca efectul". ► Nu testa mai mult de trei produse in acelasi timp. Care sunt optiunile tale? Fresh Dintre toate aromele, cele "acrisoare", light, pe baza de fructe reprezinta prima optiune a femeilor. Sunt usoare, dau senzatia de prospetime si sunt potrivite pentru a le purta in timpul zilei, mai cu seama daca esti genul young and sporty. Florale Parfumurile florale, fie ca sunt light sau nuantate cu arome de fructe, au fost mereu considerate o nota caracteristica feminitatii. Acestea sunt asa-numitele "mirosuri dulci" dar pot induce senzatii placute, mai cu seama daca esti intr-o dispozitie buna. Orientale La baza acestui tip de miros sta moscul, o substanta care a fost incadrata la categoria afrodisiacelor inca din vremuri stravechi. In varianta moderna, parfumurile orientale incearca sa reproduca efectul feromonilor umani, ca modalitate de seducere a sexului opus. Masculine Barbatii par a fi mai "loiali" aromelor care ii reprezinta. Ei prefera sa ramana la "clasicul favorit", mai degraba decat sa incerce diverse inovatii in domeniu. Parfumurile barbatesti se impart in doua categorii: 1. fresh, sporty cu accente de fructe; 2. "cu personalitate" – puternice, intense. Parfumurile au fost totdeauna parte din exprimarea unor mesaje sociale complexe. Utilizate mai intai ca afrodisiace, in diverse "ritualuri de relaxare", substantele aromate au devenit obiectul unor adevarate industrii aflate in continua evolutie. Un parfum potrivit felului tau de a fi exprima uneori ceea ce cuvintele nu reusesc sa comunice. Un articol de Alina Boicu
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: