Prin practicarea meditației regulate reușești să te descurci cu haosul vieții cu mult echilibru interior, curaj și răbdare. 

Cu toții căutăm pastila secretă pentru a reduce stresul și a trăi o viață mai fericită și mai liniștită. Ceea ce mulți nu știm încă este că există o variantă destul de simplă, la îndemâna tuturor, pentru a scăpa de presiunile zilnice - iar aceasta este meditația.

10 Modalități de reducere și prevenire a stresului

Prin practicarea meditației regulate reușești să te descurci cu haosul vieții cu mult echilibru interior, curaj și răbdare.

Popularitatea acestei practici antice se extinde dincolo de clasele de yoga și locurile de cult. Cercetările arată că meditația oferă multe beneficii pentru sănătate, incluzând scăderea tensiunii arteriale, o postură mai bună, o sănătate cardiovasculară îmbunătățită, reducerea stresului și a anxietății și o atenție sporită.

Câteva minute de meditație zilnică îți pot schimba viața!

1. Meditația reduce stresul

După doar câteva minute de meditație, te vei simți mai relaxată și mai liniștită. Meditația creează oportunitatea de a lua o pauză de la viața zilnică și de a te concentra doar asupra ta.

De asemenea, meditația are un efect direct asupra sistemului nervos central, reducând producția organismului de cortizol, hormonul eliberat ca răspuns la stres și crescând serotonina.

2. Meditația te ajută să fii mult mai focusată în viață

Meditația calmează mintea, ceea ce înseamnă că pentru câteva minute aceasta nu va mai fi bombardată cu gânduri incontrolabile.

Concentrându-te pe respirație, înveți cât de important este să fii focusată și în celelalte aspecte ale vieții tale.

3. Meditația îți oferă mai multă energie

Nu doar că meditația poate calma mintea, însă îți poate încărca și corpul de energie pozitivă. Când te simți obosită sau fără chef de muncă, ia doar câteva minute de pauză și oferă-ți șansa să te concentrezi în liniște asupra echilibrării și creșterii energiei interioare.

Meditatie pentru incepatori: Beneficii si sfaturi practice

foto: OLaLa Merkel, Shutterstock

4. Meditația îți permite să dormi mai bine

Lipsa somnului este o cauză care apare, în principal, în situația în care mintea ta este mult prea ocupată. Unul dintre cele mai cunoscute efecte ale meditației este că ajută să îți eliberezi mintea de gânduri și, implicit, să adormi mult mai repede seară.

5. Meditația îmbunătățește creativitatea

Prin eliberarea minții de toate gândurile reușești și să renunți la anumite percepții sau idei destul de rigide. Atunci când toate aceste gânduri nepotrivite sunt eliminate, porțile creativității încep să se deschidă.

O stare liberă și deschisă a minții este o platformă frumoasă pentru cultivarea adevăratului tău sine în multe forme de exprimare.

6. Meditația crește gradul de auto-conștientizare

Zi de zi avem peste 60.000 de gânduri care trec prin mințile noastre. Când meditezi, reușești să înțelegi aceste gânduri într-un mod mai clar și mai precis; devii pe deplin conștientă de ceea ce crezi, de modul în care crezi, de cum te simți și de ceea ce îți dorești cu adevărat de la viață.

7. Meditația îți aduce fericire

Da, atât de simplu - oamenii care meditează sunt mai fericiți pentru că dorm mai bine, sunt mai relaxați, găsesc soluții pentru problemele lor mai ușor și știu cum să se confrunte cu stresul de zi cu zi.

foto main: Sergey Nivens Shutterstock

Cum alungi suferinta din inima ta? Fiind buna cu tine

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: