Exercițiul de respirație care te ajută să te relaxezi în 5 minute într-o situație extrem de stresantă

Exercițiul de respirație care te ajută să te relaxezi în 5 minute într-o situație extrem de stresantă
Kudika
21 Iulie 2020

Te simți neliniștită sau stresată? Relaxarea este la câteva minute distanță de tine. Din fericire, una dintre cele mai bune tehnici de relaxare este complet gratuită și o poți începe chiar astăzi. De fapt, chiar acum dacă treci printr-o perioadă dificilă. 

Potrivit medicilor, controlul respirației poate stimula sistemul nervos parasimpatic, semnalând astfel creierului că trebuie să se liniștească.

Beneficiile exercițiilor de respirație

Ia-ți câteva momente în fiecare zi pentru a exersa acest exercițiu de respirație profundă pentru a diminua stresul din viața ta, a îți relaxa mintea, corpul și chiar pentru a dormi mai bine. Când respiri adânc, corpul eliberează endorfine, hormonii buni care pot înlătura durerea pe care o simte organismul, ajutând astfel la îmbunătățirea stării de spirit.

Respirația profundă permite, de asemenea, oxigenului să ajungă mai repede în sângele care se plimbă prin tot corpul, îmbunătățind fluxul de sânge și crescând nivelul de energie.

În societatea în care trăim, stresul este la ordinea zilei, de aceea este foarte util să avem noi instrumente care să ne ajute să învățăm să îl gestionăm în momentele dificile.

Este timpul să îți faci un nou prieten care, de fapt, a fost întotdeauna alături de tine - respirația ta.

Tehnica de respirație care te ajută să te relaxezi în 5 minute într-o situație extrem de stresantă

Găsește un loc liniștit în care (să sperăm) că nu vei fi deranjată timp de aproximativ cinci minute.

Ia un scaun confortabil și așază-te pe el. Stai cu spatele cât mai drept (coloana vertebrală trebuie să fie în poziție complet dreaptă). Poți sta pe podea, pe o pernă, pe un scaun, pe marginea patului. Nu contează unde stai, important este să stai cu spatele foarte drept.

Cum procedezi:

Inspiră încet pe nas și numără până la 4. Numără în liniște, în gând.

Ține-ți respirația numărând din nou până la 4.

Expiră încet pe nas numărând tot până la 4.

Repetă exercițiul - inspiră numărând până la 4, ține-ți respirația numărând până la 4, expiră numărând până la 4 - timp de 5 minute.

Observă cum te simți.

Poți folosi acest exercițiu în orice situație stresantă - te va ajuta foarte mult să te eliberezi de toată tensiunea și să îți liniștești mintea agitată.

foto main: Zolotarevs, Shutterstock

Vizionare placuta

Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:


Setari Cookie-uri