Un studiu publicat recent de Harvard Medical School prezinta cinci lucruri simple pe care le poate face orice om care doreste sa se protejeze. O problema este ca mereu ne intindem singuri capcane, ne stresam in numele unor deadline-uri, uneori chiar imaginare, pierzand din vedere esentialul.

Sanatatea din bucataria ta

Ca si consecinta imediata, devenim anxiosi, stare care poate duce la tulburari seriase de memorie. Daca nu aveti o strategie prin care sa va gestionati starile stresante, iata ceva simplu: respirati adanc si incercati sa va canalizati atentia, meditand, asupra esentei, asupra aspectelor bune ale vieti. Incercati sa va odihniti in timpul noptii. Oamenii care nu dorm bine tind sa fie mai uituci decat cei care adorm cu usurinta. Un somn nocturn odihnitor este esential in consolidarea memoriei.

Din nefericire, medicamentele pentru tratarea insomniei pot in acelasi timp sa deterioreze memoria si, in general, buna functionare a creierului. De aceea, trebuie sa semnalati insomnia unui specialist. Renuntati la fumat! Este mai usor de zis decat de facut. Daca aveti nevoie de o motivatie suplimentara este bine de stiut ca un fumator este mult mai expus tulburarilor de memorie decat un nefumator.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

foto interior si prima pagina: Lightspring, Shutterstock

Cateva leacuri impotriva insomniei
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: