Facem astazi cunostinta cu o cereala mai putin cunoscuta la noi in tara, dar foarte bogata in nutrienti, mai ales proteine: Quinoa.

Păr hidratat, sănătos și ușor de pieptănat? Se poate!

Despre aceasta planta e spune ca era alimentul de baza al vechilor incasi, care o numeau cereala mama. Fructele de quinoa au dimensiunea de aproximativ doi milimetri si aspectul unor sfere mici, de culoare galbuie.

Nutritionistii spun despre quinoa ca nu ar trebui sa lipseasca din alimentatie, dintr-o multime de motive. Nivelul proteic se apropie de cel al unor sortimente de carne foarte populare, dar nu contine colesterol. In plus, reduce cantitatea de grasimi din sange, fiind un aliment care ajuta la prevenirea afectiunilor cardiovasculare. Impiedica formarea placilor de aterom, scazand deci riscul de atac de cord si accident vascular.

Boabele de quinoa stimuleaza si sistemul imunitar. Ele contin vitaminele A, C, D, E, K si complexul B. De asemenea, sunt bogate in calciu, cupru, magneziu, crom, iod, potasiu, zinc si seleniu. Quinoa este o sursa de calciu mult mai usor de asimilat de catre organism decat cel din lapte si produsele derivate.

Citeste continuarea pe Realitatea.net

foto interior si prima pagina: Syda Productions, Shutterstock

Horoscopul SANATATII: descopera ce iti rezerva astrele in aceasta saptamana
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor: