Mancare, bucurie, sanatate

Mancare, bucurie, sanatate

Una dintre bucuriile vietii este, fara indoiala, mancarea. Cum insa restrictiile modei cer siluete silfide, multe doamne prefera sa renunte la aceasta placere in favoarea unor diete draconice.

Una dintre bucuriile vietii este, fara indoiala, mancarea. Cum insa restrictiile modei cer siluete silfide, multe doamne prefera sa renunte la aceasta placere in favoarea unor diete draconice. Si astfel se omite un detaliu important: mancarea este hrana. Pentru trup si suflet.

Importanta unei alimentatii echilibrate

Daca renuntam la mancare, ne lipsim de o mare bucurie si in acelasi timp ne privam organismul de nutrientii necesari. Pe termen scurt, poate sa nu insemne nimic. Pe termen lung insa, cu siguranta inseamna boala. La fel ne imbolnaveste si mancatul necontrolat. Obezitatea, diabetul, gastrita si bolile cardiovasculare sunt doar cateva dintre afectiunile cauzate de o alimentatie dezechilibrata si un stil de viata nesanatos. Acestea insa pot fi evitate cu putina bunavointa si ceva mai multa rigurozitate.

Ce inseamna rigurozitate?
Inseamna echilibru alimentar, inseamna evitarea sedentarismului si a toxinelor precum tutunul si alcoolul. Mai presus de toate, rigurozitate inseamna mentinerea balantei intre energia pe care alimentatia o aduce si consumul acestei energii, adica efortul fizic depus. „Este important sa fim atenti la calitatea si la cantitatea alimentelor consumate. Ce punem in farfurie si cat anume punem face diferenta. Excesele, nici intr-un sens nici in altul, nu sunt binevenite” subliniaza Prof. Dr. Mariana Graur, Presedintele Societatii Romane de Nutritie. Este bine sa avem in vedere ca sunt multi cei care, desi se incadreaza in limitele de greutate normala, au diferite probleme de sanatate cauzate de alimentatia dezechilibrata nutritional.

Surse de hrana

Potrivit recomandarilor internationale, alimentele consumate pe durata intregii zile, ar trebui sa ne asigure urmatoarele proportii din principalele categorii de nutrienti: proteine (15%), glucide (55%) si grasimi (30%).

Surse importante de proteine sunt: lactatele cu continut scazut de grasimi, pestele, fructele de mare, carnea de pui, in general carnea slaba , oul si leguminoasele.

Glucidele se regasesc cu precadere in paine, fructe si legume. Se mai gasesc in orezul alb sau brun, cartofii si fulgii de cereale integrale de secara sau ovaz. Preparate corect, adica prin fierbere sau coacere, acestea sunt parte integranta a unei alimentatii sanatoase.

Vizionare placuta


Kudika
21 Septembrie 2011
Echipa Kudika
Iti place acest articol? Recomanda-l prietenilor:

Ti-a placut acest articol?

Aboneaza-te pe Kudika pentru a primi articole similare.


Setari Cookie-uri